اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کار فردوس خبر داد:

کاهش 50 درصدی حوادث کار در فردوس

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کار و امور اجتماعی شهرستان فردوس از کاهش 50 درصدی حوادث ناشی از کار در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

کاهش 50 درصدی حوادث کار در فردوس
حسن سروری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار داشت: در 6 ماهه نخست سال جاری 400 مورد بازرسی کار از کارگاه‌های شهرستان‌های فردوس و بشرویه به صورت ادواری و موردی برای اجرای صحیح قانون کار و مقررات حفاظتی و بهداشت کار صورت گرفت.
وی با اشاره به اینکه برای ارتقای فرهنگ ایمنی و بهداشت کار که نقش مهم و موثری در کاهش هزینه‌های تولید دارد، افزود: باید اصل آموزش نیروی کار را جدی و سرلوحه کار قرار داد.
رئیس اداره کار و امور اجتماعی شهرستان فردوس تصریح کرد: همه کارفرمایان، کارگران و کارآموزان مکلف به اجرای کلیه مواد آئین‌نامه آموزش ایمنی کارفرمایان، کارگران و کارآموزان مصوب شورای عالی حفاظت فنی هستند.
سروری یادآور شد: به استناد ماده یک این آئین‌نامه، کارفرمایان قبل از راه‌اندازی کارگاه باید آموزش‌های ایمنی متناسب با نوع کار را سپری و نسبت به ارائه آموزش‌های عمومی متناسب با شغل به کارگران و کارآموزان اقدام کنند.
رئیس اداره کار و امور اجتماعی فردوس گفت: در حال حاضر هر هشت ثانیه یک حادثه ناشی از کار در دنیا رخ می‌دهد و هر حادثه سبب تحمیل هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم زیادی بر کارفرمایان و همچنین کاهش بهره‌وری و از دست دادن روزهای مفید کاری می‌شود.
سروری افزود: در شش ماهه نخست امسال با برگزاری 6هزار و 900 نفر ساعت آموزش برای کارگران و 210 نفر ساعت آموزش برای کارفرمایان آمار حوادث ناشی از کار کاهش 50 درصدی داشته است.
وی بیشترین حوادث ناشی از کار را در بخش ساختمان عنوان کرد و یادآور شد: کارفرمایان کارگاه‌های ساختمانی علاوه بر آشنایی کارگران با مخاطرات کار در ارتفاع باید نظارت لازم بر نحوه اجرای کار را نیز داشته باشند و از بکارگیری کارگران فاقد تجربه کاری در کارهای مخاطره‌آمیز خودداری کنند.
رئیس اداره کار و امور اجتماعی فردوس استفاده از وسایل حفاظت فردی استاندارد، حفاظ‌گذاری دستگاه‌های انتقال دهنده نیرو، نظارت بر نحوه صحیح اجرای کار، آموزش کارگران و استاندارد سازی محیط کار را از مهم‌ترین اصول کاهش حوادث دانست.
سروری همچنین اثرات اجتماعی و روانی حوادث ناشی از کار را مهم‌ترین اصل در کاهش بهره‌وری کارگاه‌ها پس از رخداد حوادث عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه حوادث همیشه چهره خود را در کارگاه‌ها پنهان و در صورت بی‌احتیاطی بروز می‌کند، تشکیل کمیته‌های حفاظت فنی و نظارت اعضای کمیته را در ایمنی کارگاه‌ها موثر و مفید ارزیابی کرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول