اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار آذربایجان شرقی:

ایجاد نظام استاد و شاگردی موجب اشتغال و توسعه می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان شرقی خواستار احیای نظام استاد و شاگردی شد و گفت: این شیوه در گذشته موجب مهارت، اشتغال و توسعه می‌شد که متاسفانه در سال‌های گذشته این شیوه در معرض نابودی قرار گرفته است.

ایجاد نظام استاد و شاگردی موجب اشتغال و توسعه می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، فرخ مسجدی صبح امروز در نشست مشترک فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی آذربایجان‌شرقی بر همگرایی مسئولان درزمینه اشتغالزایی تاکید کرد.
وی با بیان اینکه ایجاد 2.5 میلیون شغل توسط دولت در سال‌جاری برنامه‌ریزی جدی را می‌طلبد، اظهار داشت: این میزان از اشتغال باید با همراهی همه بخش‌ها صورت گیرد و اهمیت اشتغالزایی و تولید امروز یک موضوع بدیهی است.
مسجدی اشتغال و تولید را از شاخص‌های مهم در تعیین جایگاه کشور در سطح بین‌المللی برشمرد و گفت: توجه به طرح‌های مختلف فعلی و نیز طرح‌های جدید باید مورد توجه جدی‌تر باشد.
معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌شرقی فعالیت صندوق توسعه ملی را در راستای تامین منابع اشتغال موثر دانست و گفت: در کنار فراهم کردن منابع کلان مالی باید به منابع مختلف نیز توجه جدی شود. 
  
*اشتغال خانگی در زمینه ایجاد شغل‌های جدید و نیز تولید جدید
وی اظهار داشت: اشتغال خانگی در زمینه ایجاد شغل‌های جدید و نیز تولید جدید مورد توجه بوده و برنامه‌ریزی خوبی نیز به این امر صورت گرفته است.
مسجدی توجه همزمان به اشتغالزایی کلان و خرد را مورد توجه قرارداد و یادآور شد: در کنار توجه به طرح‌های بزرگ نباید از طرح‌های اشتغالزایی خرد غافل شد.
معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان شرقی خواستار احیای نظام استاد و شاگردی شد و گفت: این شیوه در گذشته موجب مهارت، اشتغال و توسعه می‌شد که متاسفانه در سال‌های گذشته این شیوه در معرض نابودی قرار گرفته است.
 
*مسئولیت بخش‌های دولتی در ایجاد اشتغال خانگی گروه‌ها
این مسئول برنامه‌ریزی استان با اشاره به سهمیه اشتغالزایی 163 هزاری استان در سال‌جاری یادآور شد: عملکرد مطلوب استان در زمینه اشتغال سال گذشته موجب افزایش قابل توجه سهمیه اشتغال استان شده است.  
وی یادآور شد: در زمینه ایجاد اشتغال خانگی گروه‌ها و بخش‌های مختلف دولتی دارای مسئولیت هستند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول