اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم خبر داد:

تجهیز 250 مدرسه قم به وسائل کمک آموزشی

خبرگزاری فارس: استاندار قم گفت: بر اساس تفاهم انجام شده بین استان و مرکز، امسال 250 مدرسه استان قم به تجهیزات کمک آموزشی مجهز می‌شوند.

تجهیز 250 مدرسه قم به وسائل کمک آموزشی
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسین موسی‌پور در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به فرارسیدن ماه مهر و عطرآگین شدن فضای کشور و استان قم به عطر مجاهدت در راه علم و کسب دانش اظهار داشت: روزهای آغاز سال جدید تحصیلی از جنبه‌های مختلف دارای اهمیت بوده و لازم است همه دستگاه‌ها، آموزش و پرورش را در ایجاد فضا و محیطی سرشار از شور و نشاط و بالندگی و اشتیاق به تعلیم و تربیت کمک کنند.
استاندار قم ضمن تاکید بر نظافت و آراستگی فضای داخل و محیط پیرامونی مدارس، توجه به بهسازی و نوسازی تجهیزات آموزشی و ترمیم آسفالت و زمین‌های ورزشی در مدارس را مهم و ضروری خواند و گفت: بخشی از اعتبارات آموزش و پرورش، باید به این سمت سوق داده شوند.
موسی‌پور به اقدامات صورت گرفته در زمینه تجهیز مدارس استان به تجهیزات و امکانات کمک آموزشی اشاره کرد و گفت: بر اساس تفاهم انجام شده بین استان و مرکز، امسال 250 مدرسه استان به تجهیزات کمک آموزشی و امکانات جدید مجهز خواهند شد.
وی با اشاره به رونمایی چهار نرم افزار جدید آموزشی در قم، برای نخستین بار در کشور خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های علمی استان، انتظار این است که قم در عرصه تولید نرم افزارهای آموزشی استاندارد و منطبق با آخرین یافته‌های علمی، پژوهشی برای نیازهای آموزشی کل کشور پیشگام باشد.
استاندار قم با تاکید بر لزوم نظارت جدی بر نحوه تامین و توزیع اقلام ضروری مدارس، بررسی نیازهای دانش آموزان محروم و بی بضاعت و برنامه ریزی برای توزیع هدفمند و عادلانه کمک‌های خیرین و نهادهای حمایتی به این بخش را خواستار شد.
موسی‌پور جلب مشارکت‌های مردمی را از جمله وظایف و اهداف شوراهای آموزش و پرورش برشمرد و افزود: برای تامین نیازهای آموزش و پرورش باید برنامه ریزی‌های لازم برای استفاده هر چه بهتر از کمک و مشارکت‌های مردمی صورت گیرد.
استاندار قم با اشاره به نقش مؤثر نظام تعلیم و تربیت در تقویت و تعمیق هویت دینی اعتقادی دانش آموزان، بر ضرورت استفاده از آموزه‌های دینی و آیات و روایات در متون آموزشی در زمینه رسیدن به این هدف مهم تاکید کرد.
در پایان این جلسه، چهار نرم‌افزار جدید آموزشی که برای نخستین بار در کشور در استان قم تولید شده رونمایی شد.
این نرم‌افزارها در زمینه آموزش مکانیک خودرو، صنایع شیمیایی و آموزش احکام شرعی دانش آموزان مقطع ابتدایی و راهنمایی است که با توافق صورت گرفته با مسؤلان آموزش و پرورش، امسال در مدارس سراسر کشور توزیع خواهد شد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول