اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول فرهنگی تیپ 71 روح‌الله استان مرکزی خبر داد:

برپایی نمایشگاه دفاع مقدس با 20 غرفه در اراک

خبرگزاری فارس: مسئول فرهنگی تیپ 71 روح‌الله استان مرکزی از ایجاد 20 غرفه در نمایشگاه هفته دفاع مقدس اراک خبر داد.

برپایی نمایشگاه دفاع مقدس با 20 غرفه در اراک
به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمد بخشی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بزرگ‌ترین غرفه این نمایشگاه در مساحت 40 متر ایجاد خواهد شد که در آن تجهیزات و سلاح‌های جنگی به معرض نمایش گذاشته خواهد شد.
وی تصریح کرد: یکی دیگر از غرفه‌های بزرگ این نمایشگاه به بازسازی عملیات طریق‌القدس اختصاص یافته است تا شرکت کنندگان علاوه بر مشاهده  بخشی از نمایش این عملیات از طریق ماکت با اهمیت این عملیات آشنا شوند.
وی تصریح کرد: دیگر غرفه‌های این نمایشگاه شامل غرفه تجهیزات جنگی سنگین‌ و نیمه سنگین، غرفه‌های مسابقه با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و غرفه‌های مسابقات ورزشی رزمی، غرفه پاسخ به سوالات دفاع مقدس، چرخه فرهنگ شهرداری، موسیقی حماسی دفاع مقدس، تصاویر شهدا، غرفه ثبت خاطرات رزمندگان دفاع مقدس و... خواهند بود.
مسئول فرهنگی تیپ 71 روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه در نمایشگاه دفاع مقدس امسال عملیات طریق‌القدس بازسازی خواهد شد خاطر نشان ساخت: در عملیات طریق‌القدس 102 نفر از اراک شرکت داشتند و 50 نفر از آنها پاسدار و 52 نفر بسیجی بودند که از این تعداد 7 نفر به شهادت رسیده که شهید مهدی ثامنی، قدرت‌الله چهاردیوار، اسدالله داوودی، محمد زراستوند، مجید ترکمانی و علی جودکی از شهدای این عملیات بودند. 
بخشی همچنین با اشاره به شهید شدن سه نفر از پاسداران استان در فروردین سال گذشته در درگیری با گروهک تروریستی پژاک در منطقه سنگ‌های آذرین اضافه کرد: در این عملیات سه نفر از سبزپوشان استان به نام‌های شهید جودکی،‌ قریشی و آسترکی به درجه رفیع شهادت نائل شدند که در این نمایشگاه غرفه‌ای به نمایش آثار این سه شهید اختصاص یافته است.
وی از توزیع بسته‌های فرهنگی میان بازدیدکنندگان‌ خبر داد و گفت: در این نمایشگاه برنامه‌ریزی‌هایی به منظور ارائه کارت اعزام، کارت تردد در منطقه جنگی، نصب تابلوهای رایج در زمان دفاع مقدس و برپایی ایستگاه‌های صلواتی برای تداعی شدن منطقه عملیاتی در‌نظر گرفته شده است.
به گفته وی این نمایشگاه از یکم تا پانزدهم مهرماه برای بازدید عموم دایر است.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول