اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی آمل:

2هزار هکتار شالیزار در آمل برداشت نشد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: در 2هزار هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان آمل برداشت محصول برنج انجام نشده است.

2هزار هکتار شالیزار در آمل برداشت نشد
مرتضی امینی نیاکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به اینکه زمین‌های برداشت نشده مربوط به ارقام پرمحصول برنج است، اظهار داشت: حدود 40 درصد از این اراضی به دلیل حالت ورس و یا خوابیدگی محصول برنج شالیزارها بوده است.
وی خاطرنشان کرد: بارش باران زودهنگام دلیل حالت ورس یا خوابیدگی محصول برنج این شهرستان است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با اعلام اینکه برداشت شالی در این شهرستان مراحل پایانی خود را می‌گذراند، اظهار داشت: سطح زیر کشت برنج در سال ‌جاری در این شهرستان 38هزار و 450 هکتار بوده است.
وی با بیان اینکه از این میزان 19هزار و 925 هکتار به ارقام محلی اختصاص یافته است، تصریح کرد: در 18 هزار و 525 هکتار اراضی شالیزاری آمل نیز ارقام پرمحصول کشت شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با بیان اینکه در سال‌ جاری 15هزار هکتار از اراضی شالیزاری آمل به کشت رتون اختصاص یافته است، گفت: 5 هزار و 300 هکتار زمین کشاورزی نیز دوباره نشا شده است.
وی با اعلام اینکه پیش‌بینی می‌شود در عملکرد هر هکتار از ارقام محلی 4 هزار و 500 کیلوگرم باشد، گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود 90هزار تن برنج محلی در این شهرستان برداشت شود.
امینی عملکرد برنج پرمحصول در هر هکتار را 8 ‌هزار کیلوگرم اعلام کرد و افزود: مجموع برداشت برنج پرمحصول امسال نیز 150هزار تن پیش‌بینی می‌شود.
وی ادامه داد: در کشت رتون نیز پیش‌بینی می‌شود 22هزار و 500 تن محصول برنج در این شهرستان برداشت شود که عملکرد هر هکتار شالیزار در این بخش یک‌هزار و 500کیلوگرم بوده است.
امینی یادآور شد: با عملکرد برداشت 2 هزار و 700 کیلوگرم در هر هکتار کشت دوباره نشا پیش‌بینی می‌شود 14هزار تن برنج در این بخش برداشت شود.
وی افزود: براساس عملکرد سال‌ جاری اراضی کشاورزی این شهرستان در سال 90 پیش‌بینی می‌شود پس از اتمام عملیات برداشت 275هزار و 600تن شلتوک و 170هزار و 900تن برنج سفید دسترنج امسال کشاورزان آملی باشد.
انتهای ‌پیام/ص20
 
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول