اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده فائو در ایران:

ایران آزمایشگاه‌های برنج را تقویت کند

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر سازمان خواروبار جهانی برنج (FAO) در ایران گفت: تولید برنج در تمام استان‌های ایران موجب مقاومت برنج می‌شود و برای کیفی‌تر شدن آن تقویت آزمایشگاه‌های برنج در ایران بسیار ضروری است.

ایران آزمایشگاه‌های برنج را تقویت کند
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، نورالدین مونا بعد از ظهر امروز در کارگاه منطقه‌ای اولویت‌های تحقیقاتی برنج کشورهای آسیایی غربی و میانه در سالن غدیر استانداری گیلان اظهار داشت: حمایت کامل سازمان ملل را برای برگزاری این کارگاه از ایران اعلام می‌کنم و برنج را دومین محصول استراتژی ایران بعد از گندم می‌دانم.
وی کل مساحت اراضی کشاورزی ایران را 600 هزار هکتار بیان کرد و افزود: در 15 استان ایران برنج‌ کشت می‌شود و 80 درصد مناطق کشت این محصول در دو استان گیلان و مازندران وجود دارد.
این مسئول راهکارهای ژنتیکی را در جلوگیری از آفات و همچنین کنترل بیولوژیک از جمله مسائل مهم در حوزه برنج دانست.
رئیس دفتر سازمان خواروبار جهانی برنج (FAO) در ایران تصریح کرد: کیفیت برنج با توجه به مشکلات بازار برنج مهم است و ایران باید آزمایشگاه‌ها را تقویت کند و این مسئله بسیار مورد اهمیت است.
وی خاطرنشان کرد: فائو آمادگی این را دارد که به تقویت آزمایشگاه‌های تحقیقاتی برنج بپردازد و یکی از مسئولیت‌های مهم خود را تامین امنیت غذایی می‌داند.
مونا با بیان اینکه سازمان خواروبار جهانی اقدام‌های مختلفی برای مقابله با سوء تغذیه و فقر در دنیا انجام می‌دهد، اذعان داشت: وجود خشکسالی‌ها، شوری آب و تغییرات جهانی آب و هوا از مسائل مهمی است که در امنیت غذایی و تولید برنج باید به آن توجه داشت.
وی ابراز داشت: کشور ایران به منظور افزایش تولید برنج در واحد سطح، ارتقای کیفیت این محصول و نیز بهره‌وری در واحد سطح برای دستیابی به خودکفایی برنج تلاش می‌کند.
رئیس دفتر سازمان خواروبار جهانی برنج با اشاره به اینکه مردم به دنبال افزایش کیفیت و کمیت برنج هستند، افزود:  باید برنامه مدونی برای تحقق این اهداف داشته باشیم.
وی تشکیل مرکز منطقه‌ای تحقیقات و آموزش برنج آسیای میانه و غربی را با همکاری سازمان ملل در ایران و رشت مورد حمایت قرار داد.
مونا، تمرکز اصلی تحقیقات ایران را بر مبارزه بیولوژیک عنوان کرد و اظهار داشت: ایران برای تولید برنج هیبرید و تولید برنج باعطر و کیفیت نیازمند مراکز تحقیقاتی است که فائو برای تحقق این مهم، کمک‌های فنی خود را نه تنها در اختیار ایران بلکه در اختیار منطقه نیز قرار می‌دهد.
 رئیس دفتر سازمان خواروبار جهانی برنج (FAO) در ایران متذکر شد: داشتن برنج هیبرید در واقع مشخص کردن DNAهای مختلف تحقیقاتی بوده که در توسعه برنج کشور در حال انجام است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول