اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر باغبانی خوزستان خبر داد:

افزایش 18 درصدی تولید خرما در خوزستان

خبرگزاری فارس: مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: پیش‌بینی میشود تولید خرمای استان امسال نسبت به سال زراعی گذشته حدود 18 درصد افزایش یابد.

افزایش 18 درصدی تولید خرما در خوزستان
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی خوزستان، حلیم کوتی اظهار داشت: در ‌صورت تحقق پیش‌بینیها، تولید خرما از 162 هزار تن در سال گذشته به بیش از 175 هزار تن در سال جاری افزایش مییابد.
وی به دلیل افزایش تولید خرما در استان اشاره کرد و افزود: مناسب بودن شرایط آب و هوایی در دوران تلقیح و گرده افشانی، کاهش پدیده گرد و خاک نسبت به مدت مشابه سال گذشته، وضعیت مناسب کمی و کیفی آب نسبت به مدت مشابه سال قبل، اجرای طرح اصلاح و نوسازی باغات در ارتقای کیفی و کمی محصول و ترویج و آموزش باغداران برای مدیریت باغ از جمله عوامل افزایش تولید خرما در استان است.
خوزستان با نخلستان‌های وسیع و تولید خرما در حدود 170 هزار تن از دیر باز از عمده تولید کنندگان خرما به بازارهای جهانی به شمار رفته است.
اتحادیه صادرکنندگان و بسته‌بندی کنندگان خشکبار خوزستان (خرما) به عنوان بزرگترین تشکل صادراتی خدماتی صنعت خرمای کشور با زیر پوشش داشتن بیش از 65 واحد تولیدی صادراتی و شرکت‌های صادراتی زیر مجموعه، توانایی جذب کل محصول استان و محصول سایر استان‌های خرما خیز کشور را پس از مراحل خرید از کشاورز، ضدعفونی، شستشو، سورتینگ، هسته گیری، فرآوری و بسته بندی و صادرات را دارد.
خرمای استان خوزستان با نام استعمران در بین ارقام مختلف خرمای ایران صرفا صادراتی بوده و پیش از صادرات نیاز به عمل آوری و فرآوری دارد و این فرایند از تولید تا صادرات خرما باعث حدود 25 هزار فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم در استان شده است.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول