اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان جنوبی؛

بیرجند رتبه اول آموزش ابتدایی را کسب کرد

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند گفت: گروه‌های آموزشی دوره ابتدایی شهرستان بیرجند در پایه‌های اول تا پنجم رتبه اول خراسان جنوبی را از آن خود کردند.

بیرجند رتبه اول آموزش ابتدایی را کسب کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد زمانی دوشنبه‌شب در نشست گروه‌های آموزشی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بیرجند اظهار داشت: با توجه به اهمیتی که ارزیابی در ارتقای کیفیت آموزشی، بهره‌وری و اثربخشی نیروی انسانی و شناسایی نقاط قوت و ضعف را به دنبال دارد اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی به ارزیابی برنامه‌ها و فعالیت‌های گروه‌های آموزشی دوره ابتدایی شهرستان‌های استان در سال تحصیلی 89-90 پرداخته است. 
وی افزود: در ارزیابی از عملکرد سالانه گروه‌های آموزشی مناطق، گروه‌های آموزشی پایه اول تا پنجم مدیریت آموزش و پرورش بیرجند مقام اول استانی را به خود اختصاص دادند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند از تلاش‌های معاونت و کارشناسی ابتدایی و سرگروه‌های آموزشی این مقطع قدردانی کرد و ادامه داد: گروه‌های آموزشی به منظور کیفیت‌بخشی به امر آموزش همه ساله فعالیت خود را آغاز و در چارچوب برنامه منظمی به فعالیت می‌پردازند.
زمانی تصریح کرد: گروه‌های آموزشی از نظر مشروعیت بخشیدن به برنامه‌های آموزشی و نیز از منظر جلب مشارکت فرهنگیان، ایجاد نشاط، انگیزه و استفاده از راهکارها و پیشنهادات و نقطه نظرات جمعیت پویای معلمان در امر تعلیم و تربیت جایگاه حساس و قابل توجهی در سطح مدارس و آموزش و پرورش دارد.
وی با اشاره به اینکه گروه‌های آموزشی هسته و مغز متفکر نظام آموزشی محسوب می‌شوند، گفت: لازمه پویایی یک نظام آموزشی، وجود ارتباط و تعامل میان بخش‌های مختلف آن است و گروه‌های آموزشی که حلقه اتصال میان برنامه‌ریزان، مربیان، مدیران و معلمان هستند همواره کوشیده‌اند تا مشارکت معلمان را در اظهارنظر نسبت به برنامه‌های آموزشی، درسی و ارائه پیشنهادات و دیدگاه‌های اصلاحی فراهم سازند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند اضافه کرد: گروه‌های آموزشی به عنوان هسته‌های کیفیت بخش می‌توانند ارتباط بین معلمان و کارشناسان اجرایی و ستادی را به خوبی تعمیق بخشند که این ارتباط در نهایت منجر به پیشبرد امر آموزش و بهبود آن می‌شود.
زمانی افزود: گروه‌های آموزشی دوره ابتدایی شهرستان بیرجند ضمن برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مجامع عمومی برای معلمان فعالیت عمده‌ای از جمله بازدید از مدارس شهر و روستا، برگزاری مسابقات وبلاگ‌نویسی، طراحی نرم‌افزارهای آموزشی، فراخوان پیک‌های بهاری، نقد و بررسی کتب درسی، مسابقات روش تدریس، همکاری در جشنواره جابر ابن حیان را در طول سال تحصیلی انجام داده است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول