اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر آموزش و پرورش:

آموزش و پرورش نیازی به سیستم‌های آموزشی بیگانه ندارد

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش هیچ نیازی به تجربیات و سیستم‌های آموزشی شرق و غرب ندارد.

آموزش و پرورش نیازی به سیستم‌های آموزشی بیگانه ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان، غلامحسین حیدری در گردهمایی معاونان مدارس این ناحیه اظهار داشت: همان ‌طور که حضرت امام خمینی (ره) نیز فرموده‌اند، «کلید رفع تمام مسائل و مشکلات کشور آموزش و پرورش است» و مسئولان آموزش و پرورش باید با توجه به این موضوع با برنامه‌ریزی به دنبال تحولی اساسی در این نهاد تأثیرگذار باشند.
وی افزود: من با 48 سال سابقه خدمت در آموزش و پرورش، به 14 کشور دنیا سفر کرده و وضعیت آموزش این کشورها را بررسی کرده‌ام و با مطالعات و تحقیقات فراوان، امروز با یقین اعلام می‌کنم که آموزش و پرورش ما هیچ نیازی به تجربیات و سیستم آموزشی شرق و غرب ندارد.
حیدری تصریح کرد: اگر شعار بهشتی در سیاست و نظام «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» بود، اعتقاد شهدای اوایل انقلاب مانند رجایی، باهنر و مطهری، «نه شرقی، نه غربی، تربیت اسلامی» است.
وی با بیان اینکه ایران اسلامی با وجود بزرگان و عالمان متعدد، نیازی به مطالعه نظریات دانشمندان غربی ندارد، ابراز داشت: معلمان، مربیان، دبیران و استادان باید به دنبال تربیت اسلامی دانش‌آموزان و دانشجویان باشند و به آن‌ها ادب و احترام اسلامی بیاموزند.
حیدری بیان داشت: برای تحقق تحول بنیادی در آموزش و پرورش که خواسته مقام معظم رهبری است، باید از بزرگانی که آیینه تعلیم و تربیت اسلامی هستند، مدد بگیریم.
وی گفت: یقین دارم که دیار پرافتخار کریمان با دارا بودن مردم و جوانانی بسیار با استعداد، یکی از منابع عظیم نیروی انسانی آینده انقلاب اسلامی است.
حیدری خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم، معلم گرامی داشته شود، باید فرهنگ دینی و اسلامی را احیا کرده و به دنبال تربیت دینی و اسلامی فرزندان این مرز و بوم باشیم.
رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان نیز در این گردهمایی اظهار داشت: آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان در تابستان سال جاری در زمینه اجرای پروژه مهر 90، اقدامات مؤثری انجام داده که یکی از آن‌ها، ساماندهی فضاهای آموزشی و نیروی انسانی مدارس بوده است.
رضا رضایی به بیان گزارشی از برگزاری اجلاس رؤسای آموزش و پرورش کشور پرداخت و عنوان کرد: در این اجلاس علاوه بر رئیس جمهور، وزرای مختلف به تشریح موارد مرتبط با آموزش و پرورش پرداختند که از جمله آن‌ها می‌توان به سخنرانی مبسوط و روشنگرانه مصلحی وزیر اطلاعات در مورد ویژگی‌های جنگ نرم دشمنان نظام اشاره کرد.
به گزارش فارس، همزمان با اجرای ساماندهی فضاهای آموزشی و نیروی انسانی مدارس در زمینه پروژه مهر 90، گردهمایی معاونان آموزشی، فناوری و اجرایی مدارس ناحیه دو کرمان، در کانون اندیشه اسلامی کرمان برگزار شد.
در این گردهمایی، مشاور وزیر آموزش و پرورش، رئیس اداره و معاون پرورشی آموزش و پرورش ناحیه دو و معاونان آموزشی، فناوری و اجرایی مدارس ناحیه دو کرمان حضور داشتند.
برپایه این گزارش، رضایی در پایان با بیان توصیه‌هایی به معاونان مدارس در زمینه فراهم کردن مقدمات مطلوب بازگشایی مدارس در سوم مهرماه سال جاری، به سؤالات مختلف آنان پاسخ گفت.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول