اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی؛

شبکه ملی اینترانت آموزش و پرورش خراسان رضوی افتتاح شد

خبرگزاری فارس: شبکه ملی اینترانت آموزش و پرورش خراسان رضوی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد.

شبکه ملی اینترانت آموزش و پرورش خراسان رضوی افتتاح شد
سیدحمید پیشنماز، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی امروز در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: این شبکه ملی با همکاری معاونت پشتیبانی و پژوهش و برنامه‌ریزی، اداره فناوری اطلاعات و آمار و دبیرخانه اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی فراهم شده است.
معاون پژوهش و برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: با افتتاح رسمی این شبکه ملی ارتباط مکاتبات آموزش و پرورش خراسان رضوی با آموزش و پرورش 21 استان کشور و شهرهای استان خراسان برقرار شده است.
پیشنماز گفت: ایجاد این شبکه در راستای سیاست جهاد اقتصادی دولت الکترونیک انجام شده است که مکاتبات اداری به صورت آنی و فوری بدون صرف هزینه‌هایی چون کاغذ و در راستای تکریم ارباب رجوع انجام می‌شود.
معاون پژوهش و برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار داشت: ارسال مکاتبات به وزراتخانه به صورت آنی و از طریق شبکه ون برای صرف و صلاح اقتصادی و تسریع در سرعت مکاتبات ایجاد شده است.
پیشنماز گفت: این شبکه ملی با کوتاه شدن زمان ارسال و دریافت مکاتبات اداری و ارتقای توسعه در سطح بهبود مکاتبات گامی به سوی دولت الکترونیک برداشته است.
معاون پژوهش و برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: تا قبل از ایجاد این شبکه ملی،15 کامیون کاغذ برای ایجاد مکاتبات اداری هزینه می‌شد که با فراهم شدن این شبکه از صرف این هزینه هنگفت عملا خودداری شد.
پیشنماز افزود: امیدواریم تا پایان اسفندماه و فرهنگسازی شبکه ملی اینترانت بین مدارس استان خراسان رضوی نیز با فراهم شدن امکانات سخت افزاری و نرم افزاری و تشکیل کارگاه‌های توجیهی برای مدیران مدارس هیچ مدرسه‌ای مکاتبات خود را به صورت سنتی به اداره‌کل انجام ندهد.
معاون پژوهش و برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در سال گذشته فقط 20 درصد مکاتبات بین استانی و وزارتخانه و مدارس با اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از طریق شبکه انجام می شد، اما اکنون با افتتاح رسمی این شبکه این مکاتبات الکترونیکی و آنی به صورت 100درصد انجام می‌شود.
پیشنماز اظهار داشت: هدف از این طرح، پیشرفت در حوزه کاری، تکریم ارباب رجوع و تسهیل در رفت و آمد مراجعان به اداره‌کل و صرفه‌جویی ریالی و هزینه‌های اضافی، ایجاد امنیت‌نامه‌های اداری، کاهش نیروی انسانی و خدمات پستی  در این زمینه است.
معاون پژوهش و برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: افتتاح و به‌روز رسانی این شبکه ملی، در سه مرحله انجام شد که طی این سه مرحله از مکاتبات اداری بین همکاران اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و نامه‌های اداری بین شهرستان‌های استان و در مرحله سوم ارتقای این شبکه در سایر استان‌ها و وزارت آموزش و پرورش بوده است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول