اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

وزارت بهداشت خبر داد

اجرای طرح «مدارس مروج سلامت» در بیش از 1500 مدرسه در سال تحصیلی جدید

خبرگزاری فارس: گسترش برنامه مدارس مروج سلامت در بیش از 1500 مدرسه در سال 90 از برنامه‌های امسال اداره سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس وزارت بهداشت است.

اجرای طرح «مدارس مروج سلامت» در بیش از 1500 مدرسه در سال تحصیلی جدید
به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، گلایل اردلان، رئیس اداره سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: ادغام بسته خدمات سلامت در دو سطح پزشک و غیر پزشک در شبکه های بهداشت و درمان در انجام معاینات نوآموزان بدو ورود به مقطع ابتدایی نیز امسال انجام می‌شود.

وی افزود: طبق روال قبلی، کلاس‌های آموزشی برای آموزش پزشکان عمومی که به کار معاینه نوآموزان در بیش از 800 پایگاه و 5هزار مرکز بهداشتی درمانی و 18هزار خانه بهداشت به معاینه دانش آموزان اشتغال دارند، انجام می‌شود.

این متخصص اطفال آموزش سایر نیروهای درگیر در طرح در زمینه آشنایی با بسته خدمات سلامت و چاپ و توزیع بسته‌های خدمات سلامت در کل کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: بازنگری پرونده سلامت مدرسه برای ثبت وقایع مدرسه و شرایط فیزیکی آن و تهیه و تدوین دستورالعمل ها و سیاست های کلی مدارس مروج سلامت برای مجریان و سیاستگذاران و ابلاغ آن به کل کشور با همکاری وزارت آموزش وپرورش یکی دیگر از برنامه های اداره سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس است.

وی همچنین از چاپ و توزیع بولتن های آموزشی برای پیشگیری از پدیکولوزیس سر در دانش آموزان خبر داد.
انتهای پیام/ش
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول