اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی صومعه‌سرا خبر داد:

کشف 2687 قطعه ماهواره در صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی صومعه‌سرا از کشف و ضبط بالغ دو‌هزار و 687 قطعه تجهیزات ماهواره‌ای در این شهرستان خبر داد و گفت: 80 درصد مراحل جمع‌آوری این تجهیزات با مشارکت مردم صومعه‌سرا صورت گرفته است.

کشف 2687 قطعه ماهواره در صومعه‌سرا
به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، فریدون آقایی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ادامه اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در این شهرستان اظهار داشت: در راستای این اجرای طرح اقدام‌های خوبی در قالب جمع‌آوری ابزارآلات  ضد فرهنگی، سرقت و مبارزه با مواد مخدر در مناطق روستایی و شهری انجام شده است.
وی با توجه به جمع‌آوری ماهواره‌ها و تجهیزات آن از سطح شهر و به ویژه بام ساختمان‌های مسکونی اذعان داشت: در سه ماهه اخیر بالغ بر 2 هزار و 687 قطعه انواع ماهواره و تجهیزات آن توسط ماموران انتظامی از سطح شهر جمع‌آوری شده است.
فرمانده نیروی انتظامی صومعه‌سرا با اشاره به اینکه 80 درصد از مراحل اجرای جمع‌آوری ماهواره با همکاری و مشارکت مردم با ماموران انتظامی صورت گرفته است، تصریح کرد: این امر نشان از میزان سطح فرهنگی شهروندان و آگاهی آنها از اثرات مخرب این فرستنده‌های ضدفرهنگی دارد.
وی رعایت موازین و مقررات اجتماعی در بخش عفاف و حجاب اسلامی در کشور را مهم ارزیابی کرد و گفت: گشت‌های زیادی به ویژه در سطح مرکزی شهر صومعه‌سرا در حال اجراست.
به گفته آقایی، طرح مبارزه با بدحجابی با حضور ماموران گشت انتظامی در هفته سه بار و در زمان و مکان‌های مشخص و شناسایی شده، انجام می‌شود.
وی از تحویل  90 درصد اجسام و اشیای مسروقه در این شهرستان به مالباختگان آنها خبر داد و تصریح کرد: بسیاری از عملیات‌های اجرایی ضدسرقت در حین ارتکاب به جرم صورت گرفته است.
فرمانده انتظامی صومعه‌سرا با اشاره به اجرای طرح مبارزه با مواد مخدر و دستگیری عاملان آن در این شهرستان بیان داشت: در سه ماهه اخیر در صومعه‌سرا بالغ بر 10 کیلو و 715 گرم انواع مواد مخدر از خرده و عمده فروشان در بخش‌های مختلف کشف و  ضبط شده است.
وی افزود: از این مقدار مواد مخدر مکشوفه در حدود شش کیلو و 500 گرم آن در ماه مبارک رمضان امسال از عاملان خرده فروش و بقیه آن از عمده فروشان مواد مخدر در هفته گذشته ضبط شده است.
آقایی پلمپ پنج باب مغازه و دستگیری 12 نفر به دلیل فروش اقلام ضد فرهنگی، دستگیری بیش از شش کلاهبردار و سارق و دستگیری دو فرد شرور و سابقه‌دار با هویت 34 و 41 ساله را از دیگر اقدام‌های پلیس در ماه جاری عنوان کرد.
وی از کاهش 30 درصدی جرائم خشن (تجاوز به عنف) در صومعه‌سرا خبر داد و افزود: به دلیل اطلاع رسانی به موقع و خوب مردم در معرفی مرتکبان به جرائم خشن این افراد با سرعت شناسایی و از سطح شهر جمع‌آوری شدند.
فرمانده نیروی انتظامی صومعه‌سرا با اشاره به اعمال قانون نسبت به تخلفات راهنمایی و رانندگی اظهار داشت: امسال حدود یک‌هزار و 644 دستگاه موتورسیکلت و یک‌هزار و 29 دستگاه خودرو به دلیل عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در صومعه‌سرا توقیف و به پارکینگ منتقل شده‌اند.
وی تعداد تماس‌های دریافتی مردمی از طریق سامانه 110 در سال جاری را پنج هزار و 700 مورد اعلام کرد.
آقایی به پلمپ 27 قلیان‌سرا در مدت سه ماهه دوم سال جاری اشاره کرد و گفت: ورود خانم‌ها به قلیان‌سراها، صرف مشروبات الکلی و مواد مخدر از جمله دلایل دستگیری این مکان‌ها بوده است.
وی پیشگیری اجتماعی را مهم‌تر از پیشگیری انتظامی و قضایی دانست و خاطرنشان کرد: مردم با احتیاط بیشتری مراقب اموال خود باشند.
فرمانده نیروی انتظامی صومعه‌سرا با بیان اینکه بسیاری از سرقت‌ها به ویژه سرقت از وسایل نقلیه و اماکن مسکونی بر اثر بی‌توجهی و بی‌احتیاطی شهروندان صورت می‌گیرد، اذعان داشت: روشن گذاشتن وسایل نقیله در خیابان‌ها بدون قفل و زنجیر و یا باز ماندن درب ورودی ساختمان‌ها از عوامل بی‌توجهی صاحبان اموال و مهیا کردن فضای سرقت برای سارقان است.
وی اجرای طرح پارکبان را در انتظام‌بخشی شهر بسیار حیاتی خواند و اظهار داشت: به دلیل سهل‌انگاری و عدم همکاری برخی ارگان مربوطه، اجرای این طرح در صومعه‌سرا با مخالفت مواجه شده است.
آقایی ادامه داد: طرح پارکبان علاوه بر ایجاد موقعیت مکانی برای خودروها، در اطمینان‌بخشی رانندگان به وسایل نقلیه خود نیز موثر است.
به گفته وی، پیشنهاد اجرای طرح پارکبان بارها از سوی این ارگان برای جلوگیری از ترافیک و هرج و مرج‌های شهری به دیگر ارگان‌های مربوطه داده شد که با مخالفت و عدم همکاری مواجه شده است.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول