اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس امنیت عمومی گیلان خبر داد:

کشف 520 قطعه تجهیزات ماهواره در رشت

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی گیلان از کشف 520 قطعه تجهیزات ماهواره‌ای در رشت خبر داد.

کشف 520 قطعه تجهیزات ماهواره در رشت
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهرداد مهرگان در جلسه فرماندهی انتظامی استان گزارشی از کشف تجهیزات ماهواره‌ای را ارائه داد.
وی اظهار داشت: کشف 520 قطعه تجهیزات ماهواره‌ای در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی صورت گرفته است.
رئیس پلیس امنیت عمومی گیلان افزود: در راستای تاکیدات فرماندهی انتظامی استان و نیز  اجرایی کردن تدابیر سردار فرماندهی ناجا پیرامون جمع‌آوری تجهیزات دریافت از ماهواره، طرح ارتفای امنیت اجتماعی جمع‌آوری تجهبزات ماهواره‌ای آشکار در رشت به مرحله اجرا درآمد.
وی ادامه داد: گروه‌های عملیاتی پلیس امنیت عمومی استان در این راستا با همکاری فرماندهی انتظامی شهرستان رشت و هماهنگی مرجع قضایی تجهیزات ماهواره‌ای آن دسته از افرادی که تاکنون به تذکرات این پلیس مبنی بر جمع‌آوری تجهیزات دریافت از ماهواره توجهی نکرده بودنـد، اقدام کرده است.
مهرگان با اشاره به اینکه در این راستا 520 قطعه از تجهیزات ماهواره‌ای در رشت کشف شده است، خاطرنشان کرد: این تجهیزات شامل 225 عدد دیش و 295 دستگاه ال ان بی که به صورت آشکار و  علنی روی سقف ساختمان‌ها نصب شده بود جمع‌آوری شده است.
وی یاد آورشد: ناجا برای جمع‌آوری آنتن‌های ماهواره عزمی راسخ دارد و روند جمع‌آوری آنتن‌های ماهواره‌ای در سراسر استان همچنان ادامه می‌یابد.
رئیس پلیس فتا «فضای تولید و تبادل اطلاعات» فرماندهی انتظامی گیلان نیز در بحث دفاع از حریم خصوصی افراد در فضای سایبری اظهار داشت: پلیس فتا از حریم خصوصی افراد در فضای سایبری در استان دفاع می‌کند.
ایرج محمدخانی، هویت ملی، دینی و ارزش‌های انسانی در فضای تولید و تبادل اطلاعات را از اهداف پلیس فتا عنوان کرد.
وی افزود: هر جرمی که رایانه به نحوی به عنوان موضوع یا ابزار جرم در آن نقش داشته باشد و یا دلایل یا اطلاعات مربوط به آن در رایانه ذخیره، پردازش یا منتقل شده باشد، جرم رایانه‌ای است.
رئیس پلیس فتای گیلان به استراتژی حفاظت از اطلاعات در شبکه‌های رایانه‌ای اشاره کرد و ابراز داشت: دفاع در عمق و برقراری توازن بین سه عنصر اساسی انسان، تکنولوژی و عملیات از اصول مهم استراتژی است.
وی، حفاظت مطمئن، تشخیص به موقع و واکنش مناسب را از جمله مواردی دانست که همواره باید در ایجاد یک سیستم امنیتی رعایت شود.
محمدخانی صیانت از هویت ملی و دینی و ارزش‌های انسانی جامعه در فضای تولید و تبادل اطلاعات را از اهداف پلیس فتا عنوان و اذعان کرد: حفظ حریم خصوصی و آزادی‌های مشروع در فضای تولید و تبادل اطلاعات، صیانت از اموال، منافع و اسرار و اقتدار ملی، حفظ سرمایه‌های مادی و معنوی، اسرار کسب و کار و مالکیت خصوصی در فضای تولید و تبادل اطلاعات از دیگر اهداف پلیس فتاست.
وی عنوان داشت: پلیس فتا با مجهز شدن به ابزارهای تشخیص و روتین‌های واکنش سریع تلاش می‌کند تا زمینه برخورد مناسب با مهاجمان و بازیافت اطلاعات در زمان مناسب را فراهم کند.
رئیس پلیس فتای گیلان شناسایی و اجرای راه‌ها و روش‌های کشف جرم را از مهم‌ترین عوامل مبارزه با جرایم رایانه‌ای عنوان و خاطرنشان کرد: هدایت ستادی و عملیاتی مبارزه با جرایم سیاسی و امنیتی، اقتصادی، اجتماعی، آموزش، بهداشت و درمان، فرهنگ و اخلاق در راستای صیانت از هویت دینی و ملی و ارزش‌های اسلامی جامعه، جمع‌آوری آمار و ارقام از عوامل دیگر مبارزه با جرایم رایانه‌ای است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول