اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌رئیس پلیس امنیت عمومی استان اصفهان خبر داد:

جمع‌آوری 20 هزار قطعه تجهیزات ماهواره ‌در اصفهان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس امنیت عمومی استان اصفهان گفت:‌ همکاران پلیس ‌در سطح استان طی ماه گذشته بیش از 20 هزار قطعه از تجهیزات ماهواره و دیش، ال‌ان‌بی و رسیور را جمع‌آوری کردند.

جمع‌آوری 20 هزار قطعه تجهیزات ماهواره ‌در اصفهان
سرهنگ میر عباس صوفی‌وند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه قانون ممنوعیت به کارگیری و دریافت ماهواره از ماه گذشته بر‌اساس تدابیر فرماندهی انتظامی استان تشدید شده است، اظهار داشت: پلیس اصفهان هم در همین راستا برابر دستور فرماندهی استان اقدامات خود را در این راستا با جدیت پیگیری می‌کند.
وی با تاکید به اینکه برخی اولویت‌های برخورد در این زمینه تدبیر شده است، افزود: اولویت نخست پلیس در برخورد و جمع آوری تجهیزات ماهواره،برخورد با باندهای قاچاق تجهیزات ماهواره و برخورد با تولیدکنندگان و کارگاه‌هایی است که برخی قطعات و تجهیزات ماهواره به ویژه دیش‌ها و تعدادی قطعات جانبی را تولید می‌کنند.
رئیس پلیس امنیت عمومی استان اصفهان همچنین برخورد با توزیع‌کنندگان و نصابین تجهیزات دریافتی از ماهواره را جزء دیگر اولویت نخست کار پلیس برشمرد و گفت: در مرحله اول جلوی تولید ماهواره گرفته و در مراحل بعدی ماهواره شهروندان جمع‌آوری می‌شود.
وی با بیان اینکه در هفته گذشته با شش باند تولید ماهواره در اصفهان برخورد شده است، تصریح کرد: اعضای فعال این شش باند دستگیر و روانه زندان شدند.
صوفی‌وند به کشف و ضبط  بیش از 200 هزار قطعه از انواع تجهیزات ماهواره از باندهای دستگیر شده خبر داد و افزود: دستگاه قضایی همکاری خوبی را صورت و عزم قاطع برای تشدید مجازات این دسته از افراد سود‌جو که زمینه انحراف افراد جامعه را ایجاد می‌کند، در دستور کار قضایی قرار داده است.
وی همچنین اضافه کرد: تجهیزات ماهواره‌ای که در منظر و ماوای عمومی است بر‌اساس قانون و تعریف جرم مشهود برخورد می‌شود.
رئیس پلیس امنیت عمومی استان اصفهان ادامه داد: در همین راستا همکاران پلیس ‌در سطح استان طی ماه گذشته بیش از 20 هزار قطعه از تجهیزات ماهواره و دیش، ال‌ان‌بی و رسیور را جمع‌آوری کردند.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر صدور برگه جریمه برای داشتن تجهیزات ماهواره درب منازل گفت: برای هیچ کس برگ جریمه صادر نمی‌شود.
صوفی‌وند ادامه داد: در صورت تشکیل پرونده و رفتن به دادگاه از کسانی که تجهیزات ماهواره‌ای گرفته می‌شود، جریمه صادر می‌شود.
وی تاکید کرد: اگر مردم تجهیزات ماهواره‌ای که در اختیار دارند را تحویل دهند، جریمه و بازداشت نمی‌شوند.
رئیس پلیس امنیت عمومی استان اصفهان با بیان اینکه برای رعایت حقوق شهروندی برای برخی از شهروندان که شاکی داشته‌اند،اخطاریه صادر شده است، ادامه داد: در برخی از مجتمع‌های مسکونی ‌که شاکی و مدعی دارند،با مراجع قضایی هماهنگی و اقدام به جمع‌آوری صورت می‌گیرد.
وی یادآور شد: هم‌زمان با شهر اصفهان در سایر شهرستان‌های اصفهان نیز ماهواره‌های مشهود جمع‌آوری می‌شود.
صوفی‌وند در ادامه به برخورد پلیس با ریشه‌ها و سرچشمه‌های تولید ماهواره خبر داد و  بیان داشت: ادامه فعالیت با باندهای پنهان و مخفی و سود‌جو که فعالیت می‌کنند، گرفته می‌شود.
وی تصریح کرد: تشدید این طرح در نهایت مدیون تلاش و همراهی مردم و از مهم‌ترین مطالبات جدی آنها طبق گزارشات به مرکز 197بوده است.
رئیس پلیس امنیت عمومی استان اصفهان از کنترل گلوگاه‌ها و مرزهای استان خبر داد و اضافه کرد: پلیس در برخورد با کشفیات تجهیزات ماهواره‌ای با ساز کار مردمی و رندمی و کار اطلاعاتی پیش می‌رود، چرا که کنترل و بازرسی جاده‌ها به صورت محسوس موجب ترافیک و نارضایتی مردم می‌شود.
وی بیان داشت: طرح تشدید و کنترل در تمام گلوگاه‌های استان با بهره‌گیری از همکاران انتظامی مجرب به صورت شبانه‌روزی در ورودی و خروجی‌های شهر در حال انجام است.
صوفی‌وند همچنین از ابزار نظارتی ماموران پلیس در برخورد با جمع‌آوری ماهواره مشهود از شهروندان ‌خبر داد و افزود: به همین میزان که حساسیت پلیس در برخورد با قانون‌شکنان زیاد است، به همان نسبت رده‌های نظارتی بر پلیس زیاد و با متخلفین در این زمینه به شدت برخورد می‌کند.
وی با اعلام شماره تلفن 197 افزود: شهروندان می‌توانند هر گونه تخلف را در زمینه نحوه برخورد پلیس با اجرای این طرح را به 197 گزارش کنند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول