اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد همدان خبر داد:

برگزاری جشنواره بین‌المللی میرسید‌علی همدانی

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: جشنواره بین‌المللی میرسید‌علی همدانی با فراهم شدن شرایط امسال در همدان برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره بین‌المللی میرسید‌علی همدانی
محمدحسین ترکمن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: جشنواره‌های بین‌المللی را باید با شناخت سرزمینی در همدان مشخص کنیم و نمی‌توان با اعمال فشار بر مسئولان برخی از برنامه‌های ملی و فراملی را در استان به اجرا درآورد.
وی با بیان اینکه همدان در سطح جهانی شناخته شده است، افزود: ما باید زیرساخت لازم را به منظور شناساندن مفاخر استان در سطوح ملی و بین‌المللی فراهم کنیم چرا که در همین راستا گرایش فرهنگی مردم به سمت مفاخری همچون سیدجمال‌الدین و بوعلی سینا سوق داده شده است.
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان بیان کرد: ما ظرفیت‌های خفته خود را نباید فراموش کنیم و باید مد نظر داشت که از سه جشنواره بزرگ کشور نمی‌توان دو مورد آن را به یک استان داد.
وی اضافه کرد: جشنواره بوعلی سینا هر سال در یک استان برگزار می‌شود به این دلیل که مردم و نخبگان متوجه وجود ظرفیت‌های فرهنگی در نقاط گوناگون شوند و با بهره‌گیری از ظرفیت‌هایی همچون بوعلی‌سینا زمینه را برای ارتقا خود فراهم کنند.
ترکمن افزود: برخلاف انتقاداتی که مبنی بر عدم برگزاری جشنواره کودک و نوجوان در همدان توسط رسانه‌ها و مطبوعات صورت گرفت تلاش برای پیگیری این موضوع همچنان ادامه دارد.
وی تأکید کرد: ایجاد محیط‌های فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌ها باید در دستور کار استان قرار بگیرد چرا که شرایط را برای پذیرفتن جشنواره‌های ملی و بین‌المللی در استان تسهیل می‌کند.
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در پایان گفت: با وجود اینکه جشنواره میرسیدعلی همدانی توسط اصفهان پیگیری شده بود اما مجوز اجرای این کار در همدان توسط وزیر داده شده است و با فراهم شدن شرایط و امکانات تا پایان امسال این برنامه به صورت بین‌المللی در همدان عملیاتی خواهد شد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول