اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه مطبوعات استان قزوین خبر داد:

حضور 95 درصدی خبرنگاران در جشنواره مطبوعات قزوین

خبرگزاری فارس: دبیر پنجمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاریهای استان قزوین و رئیس خانه مطبوعات استان قزوین از حضور 95 درصدی اعضای خانه مطبوعات قزوین در پنجمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های استان قزوین خبر داد.

حضور 95 درصدی خبرنگاران در جشنواره مطبوعات قزوین
علی علی محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین بیان کرد: آثار ارسالی به پنجمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های استان قزوین دریافت شده و در حال حاضر مراحل بعدی کار از سوی دست‌اندرکاران در حال انجام است.
وی ادامه داد: این جشنواره در 27 شهریور ماه سال جهاد اقتصادی با هدف ارتقاء محتوای رسانه‌های فعال استان و تجلیل از خبرنگاران، عکاسان، نویسندگان و دیگر فعالان این عرصه با رویکرد تقویت و بسط روزنامه‌نگاری حرفه‌ای برگزار می‌شود.
رئیس خانه مطبوعات استان قزوین اضافه کرد: پنجمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های استان قزوین با عنوان گرامیداشت مقام رسانه‌ای سید اشرف‌الدین حسینی قزوینی صاحب نشریه نسیم شمال برگزار خواهد شد؛ نسیم شمال در دوره مشروطیت در گیلان منتشر میشد که با رویکرد طنز به مسائل میپرداخت.
 
* شرکت 173 نفر در جشنواره مطبوعات
وی در خصوص وضعیت شرکت کنندگان در پنجمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های استان قزوین اظهار کرد: این جشنواره در 18 بخش مسابقه و هشت بخش ویژه پذیرای آثار شرکت کنندگان بوده که 173 نفر شامل 67 خانم و 106 آقا آثار خود را ارسال کرده‌اند.
علی محمدی افزود: خانه مطبوعات استان قزوین 184 عضو دارد که شامل 44 درصد خانم و 56 درصد آقا هستند، با این حساب 95 درصد اعضا در جشنواره شرکت کرده‌اند.
وی توضیح داد: در این میان بررسی آثار ارسالی، در بخش ویژه اعتیاد و رشته خبر با گرایش حوادث همه شرکت کنندگان خانم هستند و در بخش مقاله و یادداشت با گرایش سیاسی همه شرکت کنندگان آقا هستند.
 
* بیشترین آثار شرکت‌کنندگان در گرایش خبر است
رئیس خانه مطبوعات استان قزوین گفت: بیشترین شرکت کنندگان رشته گزارش گرایش خبر است البته با کمال تأسف باید گفت که در این دوره در بخش کاریکاتور هیچ شرکت کننده‌ای نداشته‌ایم و این اظهار تأسف از این جهت است که قزوین سابقه دیرینی در حوزه طنز دارد و بزرگانی چون عبید زاکانی و علامه دهخدا از این دیار برخواسته‌اند.
وی ادامه داد: در بخش صفحه‌آرایی 14 نشریه به لحاظ نوع فرم صفحه‌آرایی به رقابت خواهند پرداخت.
علی محمدی تصریح کرد: از هشت بخش ویژه بهداشت و درمان و ایثار و شهادت بیشترین شرکت کننده را به خود اختصاص داده‌اند.
وی افزود: با وجود مشکلات و محدودیت‌ منابع مالی، خانه مطبوعات استان قزوین و اداره کل فرهنگ و ارشاد استان قزوین برگزاری جشنواره مطبوعات را در دستور کار خود قرار دادند و این در حالی است که برخی استان‌ها از ورود به چنین عرصه‌ای به لحاظ مسائل مختلف خودداری کردند و حاضر به ورود به چنین عرصه‌ای نشدند.
 
* اقدام مدیرکل ارشاد در برابر کار شکنان
رئیس خانه مطبوعات استان قزوین تأکید کرد: البته بیان این مطلب نیز ضروری است که با وجود برخی کارشکنیها در تأمین منابع مالی، با دستور مستقیم و عنایت ویژه مدیرکل ارشاد استان گام مثبتی در پشتیبانی جشنواره برداشته شد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول