اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

سرپرست سازمان اوقاف:

همکاری اوقاف و جنگل‌ها موجب جلوگیری از سوء استفاده غارتگران بیت‌المال میشود

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان اوقاف گفت: تفاهم‌نامه مشترک میان 2 سازمان بستر اصلی همکاریهای مشترک و راهکار دستیابی به توافق برای حل معضلات و موجب جلوگیری از سوء استفاده موقوفه‌خواران و غارتگران بیت‌المال میشود.

همکاری اوقاف و جنگل‌ها موجب جلوگیری از سوء استفاده غارتگران بیت‌المال میشود
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف، حجت الاسلام علی محمدی در همایش مشترک مسئولان و مدیران سازمان اوقاف و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به برکات انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن گفت: یکی از برکات و خدمات امام راحل، نظام و انقلاب اسلامی نجات موقوفات و انفال از دست موقوفه خواران و دست اندازان به بیت‌المال مسلمین است.

وی افزود: متأسفانه در دوران طاغوت رضاخان و پسرش املاک مرغوب کشور را اعم از موقوفات و انفال را به عنوان اموال شخصی خود و نزدیکان متصرف شدند.

سرپرست سازمان اوقاف ادامه داد: این گرفتاری که هم اکنون با آن رو به رو هستیم از آثار شوم حکومت طاغوت است که هم انفال و هم موقوفات را حیف و میل کردند.

حجت الاسلام محمدی تأکید کرد: یکی از برکات و خدمات انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی و امام راحل نجات موقوفات و انفال از دست موقوفه خواران و متجاوزان به بیت المال و حریم اموال عمومی است.

وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی در قطب مخالف این رویکرد طاغوتی قرار دارد و نظام اسلامی و حاکم شرع حافظ منافع و منابع ملی و عمومی بوده و به دنبال تحقق اهداف انفال و موقوفات در جامعه است.

حجت الاسلام محمدی با تأکید بر اینکه صاحب سرمایه هر دو سازمان یعنی منابع طبیعی و اوقاف حضرت ولی عصر (عج) است و در زمان غیبت ایشان، ولی فقیه است، تصریح کرد: به منظور جلوگیری از تضییع حقوق هر 2 سازمان باید به فتاوای امام و رهبری مراجعه نموده و به دستورات و احکام  آنها عمل شود.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف با اشاره به تفاهم نامه منعقده میان سازمان اوقاف و جنگل ها گفت: این تفاهم نامه بستر اصلی همکاری های مشترک و دستیابی به اهداف متصور می باشد.

وی با اشاره به یکی از مفاد تفاهم نامه مشترک خاطرنشان کرد: براساس این تفاهم نامه مقرر گردیده تجمیع اراضی منابع طبیعی و موقوفات و تبدیل به احسن با حفظ منفعت و مصلحت وقف صورت پذیرد.

حجت‌الاسلام محمدی تعیین حدود اراضی را با توجه به اسناد معتبر هر 2 سازمان در اجرای تفاهم نامه یادآور شد و ادامه داد: بخش عمده مدارک و مستندات سازمان اوقاف، وقف نامه های موجود است که صدور سند محضری برای آنها نیازمند زمان است از این رو توجه به این امر باید به فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه شهرت به وقفیت محکوم به وقف است، در اجرای تفاهم نامه  توجه شود.

وی با بیان اینکه در زمان غیبت ما وظیفه داریم به فتاوای امام و رهبری درباره انفال و موقوفات توجه کامل داشته باشیم، تصریح کرد: ولایت مداری و ولایت پذیری ما حکم می کند که فتاوای ایشان را بپذیریم و براساس این فتاوا عمل کنیم  و متکی به میل شخصی خودمان در این زمینه نباشیم.

حجت‌الاسلام محمدی تأکید کرد: البته در موضوعات و مباحث مورد اختلاف دو سازمان باید مسئولان و کارشناسان هر دو سازمان ضمن تعامل و همکاری برای حل و فصل این موضوعات تلاش کنند در غیر این صورت هیچ یک از دو سازمان نمی توانند از این اموال بهره برداری کنند و زمینه سوء استفاده دیگران فراهم می شود.

وی تصریح کرد: 33 سال است که هر دو سازمان در این عرصه متضرر شده اند و ادامه این روند به نفع هیچ کدام از این دو سازمان نخواهد بود اگر توافق حاصل شود منافع عمومی هر دو سازمان و حقوق مردم حاصل خواهد شد.

سرپرست سازمان اوقاف در ادامه به فعالیت مهم کارشناسان دو سازمان اشاره کرد و گفت: کارشناسان دو سازمان با نگاه حل معضل و برطرف کردن اختلاف و رعایت منافع دو سازمان با لحاظ قوانین کار کارشناسی انجام دهند و موانع پیشرفت کار را بردارند.

سرپرست سازمان اوقاف در پایان همچنین خواستار نظارت کارگروه مشترک 2 سازمان بر فرآیند اجرای این تفاهم نامه در سطوح مختلف شد.

در این همایش که آیت الله عالمی نماینده ولی فقیه در سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، مهندس اورنگی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل ها و مراتع کشور و مهندس عمو زاده معاون این سازمان حضور داشتند، تفاهم‌نامه همکاری مشترک این 2 سازمان مبادله شد.
انتهایپیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول