اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل اوقاف آذربایجان‌شرقی خبر داد:

تحقق درآمد 4.3 میلیارد ریالی اوقاف آذربایجان ‌شرقی

خبرگزاری فارس: معاون اداری و مالی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان ‌شرقی از تحقق 4 میلیارد و 341 میلیون ریالی این اداره کل در چهار ماه نخست سال‌جاری خبر داد.

تحقق درآمد 4.3 میلیارد ریالی اوقاف آذربایجان ‌شرقی
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سید حمید هاشمی در حاشیه آیین معارفه و تودیع مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: این درآمد از یکهزار و 955 موقوفه منفعتی و 5 هزار و 952 فقره موقوفه انتفاعی حاصل شده است.
وی همچنین اظهار داشت: میزان درآمد موقوفات متصرفی استان در سال گذشته 13 میلیارد ریال و 766 میلیون ریال بود.
هاشمی افزود: در حال حاضر 9 اداره اوقاف در شهرستان‌های استان با 80 کارمند مشغول فعالیت هستند که 81 پست سازمانی برای این مجموعه تعریف شده اما تنها 41 پست دارای متصدی است.
معاون اداری و مالی اوقاف و امور خیریه استان در ادامه گفت: در طول سال‌جاری برای 750 موقوفه و مسجد سند رسمی دریافت شده و امور حقوقی اداره کل نیز پیگیر خلع ید متصرفان از موقوفات استان و اخذ بهای اجاره آنان از مستاجران است.
هاشمی ادامه داد: در حوزه احیا و شناسایی موقوفات در استان در سال گذشته 500 رقبه شناسایی و احیا شده است و در راستای سازمان‌دهی موقوفات نیز بانک اطلاعات جامعی تشکیل یافت.
وی اضافه کرد: در راستای عملیاتی شدن بانک اطلاعات موقوفات استان تاکنون 72 درصد اطلاعات موجود ثبت شده است.
معاون اداری و مالی اوقاف و امور خیریه استان در خصوص دیگر فعالیت‌های اداره متبوع خود گفت: اعزام یک‌هزار مبلغ در ماه‌های خاص، برگزاری مسابقات قرآن، اذان، ابتهال در دوره‌های سنی مختلف برای خواهران و برادران، برگزاری همایش‌های مختلف در زمینه بزرگداشت ائمه، کنگره عاشورا پژوهی، پخش بسته‌های فرهنگی، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف، برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قاریان برجسته و ممتاز داخلی و خارجی، اطعام 30 هزار نیازمند و برگزاری جلسات تفسیر و آموزش قرآن برای خواهران از جمله اقدامات این اداره کل است.
هاشمی همچنین افزود: در همین مدت 2 هزار و600 موقوفه با همکاری میراث فرهنگی مرمت و تکمیل و 10 هزار و 600 متر مربع زمین مورد نیاز برای موقوفات تملک و خریداری شده است.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول