اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو؛

فرش‌های برتر کشور برای نمایش در ترکمنستان انتخاب میشوند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرگانی خراسان شمالی گفت: فرش‌های برتر تولید داخل کشور شرکت کننده در نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو برای حضور در نمایشگاه ترکمنستان انتخاب می‌شوند.

فرش‌های برتر کشور برای نمایش در ترکمنستان انتخاب میشوند
محمدرضا کفاشی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های بازرگانی خراسان شمالی در نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو برپایی 30 غرفه فرش است، اظهار داشت: در این نمایشگاه آثار فرش 15 استان کشور به نمایش گذاشته شده است.
وی با بیان اینکه بر اساس آرای داوران آثار فرش هنرمندان برای شرکت در نمایشگاه ترکمنستان انتخاب خواهند شد، افزود: بازرگانی استان تسهیلات لازم را به منظور شرکت این افراد در نمایشگاه امسال این کشور به عمل خواهد آورد.
کفاشی با اشاره به ظرفیت‌های بالای خراسان شمالی در حوزه بافت فرش تصریح کرد: برپایی این نمایشگاه فرصتی مناسب برای معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فرش به عنوان یکی از هنرهای دستی خراسان شمالی به شمار می‌رود.
وی همچنین با اشاره به اینکه برپایی نخستین نشست تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری خراسان شمالی از برنامه‌های جنبی این همایش برنامه‌ریزی شده است، گفت: بر همین اساس این نشست در سه پنل، صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی و گردشگری، عمران شهری برپا خواهد شد.
رئیس سازمان بازرگانی خراسان شمالی با بیان اینکه بازرگانی در پنل صنعت، معدن و تجارت حضوری فعال خواهد داشت، افزود: در این راستا 20 فرصت در بخش تجارت و 20 فرصت سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان در این نشست پیشنهاد شده است.
وی اظهار داشت: برای آشنایی سرمایه‌گذاران با فرصت‌های سرمایه‌گذاری خراسان شمالی نیز سی‌دی و بروشورهای مرتبط با سرمایه‌گذاری توسط این سازمان آماده که در نشست تخصصی سرمایه‌گذاری توزیع می‌شود.
 
* نمایشگاه پاییزه بجنورد موقتاً تعطیل شد
کفاشی همچنین از تعطیلی موقت نمایشگاه عرضه مستقیم کالای پاییزه بجنورد در محل نمایشگاه بین‌المللی خراسان شمالی خبر داد.
وی با بیان اینکه این نمایشگاه استثنا امروز به خاطر افتتاح نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو در بوستان بش قارداش تعطیل شده است، گفت: این نمایشگاه از فردا فعالیت خود را از سر خواهد گرفت و تا 23 ماه جاری ادامه دارد.
رئیس سازمان بازرگانی خراسان شمالی با اشاره به استقبال مردم از این نمایشگاه یادآور شد: روزانه حدود 20 هزار نفر از نمایشگاه پاییزه بجنورد دیدن می‌کنند.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول