اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر شهری استانداری خراسان شمالی:

خراسان شمالی آماده میزبانی اکو است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی گفت: شهرهای این استان آماده میزبانی از سفرای کشورهای عضو اکو هستند.

خراسان شمالی آماده میزبانی اکو است
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، گل‌محمد الهی صبح امروز در حاشیه بازدید از روند زیباسازی و خط کشی معابر این شهر برای برپایی نمایشگاه صنایع دستی عضو اکو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: شهرداری‌ها از نخستین روزهایی که برپایی نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو و حضور سفرای عضو برنامه‌ریزی شد، فعالانه مشارکت داشتند.
وی با بیان اینکه برای میزبانی هرچه بهتر شهرهای استان از سفرا و مهمانان داخلی و خارجی نشست‌های مختلفی با شهرداران استان برگزار شد، تصریح کرد: در این نشست‌ها توصیه‌های لازم برای زیباسازی هرچه بیشتر شهرها مورد تاکید قرار گرفت.
الهی اضافه کرد: البته بیشتر کارها در زمینه برپایی این رویداد فرهنگی، متوجه شهرهای فاروج و شیروان در شرق این استان و از سویی شهر آشخانه در غرب این استان است.
وی با بیان اینکه بیشترین مسئولیت و فعالیت در زمینه زیباسازی نیز مربوط به شهر بجنورد است، گفت: براساس بازدیدهای انجام شده بیش از 90 اکیپ شهرداری در طول روزهای باقی‌مانده به برپایی نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو در بوستان ملی‌ بش‌قارداش به طول شبانه روزی فعالیت می‌کردند.
مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی تصریح کرد: شهرداری‌های استان طی این مدت برای زیباسازی هرچه بیشتر شهرها، اقدام به آسفالت و لکه گیری معابر، نورپردازی‌ها، ساماندهی فواره‌ها و مبلمان شهری، رفت و روب، پاک‌سازی از وجود نخاله‌ها و ... کردند.
وی با بیان اینکه در حوزه تأمین زیرساخت‌های بوستان ملی بش‌قارداش نیز علاوه بر ساماندهی آبخوری‌ها، پارکینگ‌ها، بلوارها‌، طرح توسعه باغ ایرانی به اجرا درآمد، گفت: این فعالیت‌ها با مشارکت شبانه روزی اکیپ‌های شهرداری بجنورد تحقق یافت.
الهی همچنین از ساماندهی ده‌ها آژانس تلفنی برای سرویس دهی به مهمانان و شهروندان برای بازدید از نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو خبر داد و افزود: این آژانس‌ها در طول برپایی نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو فعال خواهد بود.
وی با بیان اینکه 147 دستگاه اتوبوس نیز در خراسان شمالی در صورت لزوم آماده سرویس دهی برای برپایی هر چه بهتر این نمایشگاه است، تصریح کرد: ستاد برگزاری نمایشگاه صرفاً تعدادی اتوبوس در این زمینه تقاضا کرده‌اند که شهرداری در این زمینه آمادگی‌های لازم را دارد.
مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی استقرار واحدهای آتش نشانی در محل نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو را از دیگر خدمات شهرداری‌های استان به منظور ارائه خدمات هر چه بیشتر به این نمایشگاه عنوان کرد.
وی همچنین از نصب پرچم‌های نوری سه رنگ در بلوار خلیج فارس بجنورد خبر داد و گفت: این پرچم‌های نوری سه رنگ در بلوار خلیج فارس بجنورد مسیر منتهی به بوستان ملی بش‌قارداش نصب شده است.
الهی اظهار داشت: این پرچم‌ها در قالب 36 پرچم نوری سه رنگ جمهوری اسلامی بوده که شش متر ارتفاع دارد و چهره این محور ارتباطی را برای مهمانان اکو زیباتر می‌کند.
وی با بیان اینکه بجنورد و سایر شهرهای این استان اکنون به یک کارگاه سازندگی تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: این حرکت شبانه‌روزی حاکی از مهمان نوازی مردم شهرهای این استان برای برپایی هرچه باشکوه‌تر این رویداد کم نظیر است.
مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی تمام هزینه‌های انجام شده برای آماده سازی و زیباسازی اماکن شهری و همچنین فعالیت‌های عمرانی در سطح این استان برای برپایی نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو را نوعی سرمایه گذاری بلند مدت در خراسان شمالی برشمرد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول