اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست روابط عمومی استانداری خراسان شمالی:

خراسان شمالی اشتراکات فرهنگی اکو را تقویت می‌کند

خبرگزاری فارس: سرپرست روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان شمالی تاکید کرد: این استان نقش تاریخی خود را در تقویت اشتراکات فرهنگی اکو ایفا می‌کند.

خراسان شمالی اشتراکات فرهنگی اکو را تقویت می‌کند
سیدیحیی هاشمی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: خراسان شمالی مجموعه‌ای بی‌نظیر از قومیت‌های؛ کرمانج، ترک، تات، ترکمن، عرب، تاتار، بلوچ، است و از طرفی گنجینه‌ای است که تقریباً همه اعضای اکو می‌توانند جلوه‌ای از آداب و سنن و رسوم ملت‌های خود را در این سرزمین بیابند.
وی اضافه کرد: همچنین رگه‌هایی از موسیقی مقامی خراسان شمالی، کشتی باچوخه، سوارکاری و سایر آداب و رسومی که در خراسان شمالی دارای اصالت و ریشه است و حتی زبان‌های محلی این استان را در فرهنگ سایر کشورهای عضو اکو نیز یافت.
هاشمی‌نژاد تصریح کرد: با وجود تنوع قومیتی، اتحاد و همدلی مردم این سرزمین در طول تاریخ مثال زدنی و با یکدیگر هم زیستی مسالمت آمیزی داشتند.
وی اظهار امیدواری کرد تا پیام روشن هفته فرهنگی اکو در خراسان شمالی وحدت و همدلی بیش از پیش ملت‌ها و دولت‌های عضو این سازمان همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی باشد.
سرپرست روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان شمالی برپایی هفته فرهنگی اکو در استان را رویدادی بی‌نظیر در سال‌های پس از تاسیس این استان برشمرد و از رسانه‌ها خواست تا این فرصت را مغتنم شمرده و به تحلیل و تبیین اشتراکات فرهنگی کشورهای عضو اکو بپردازند.
وی گفت: رسانه‌ها به غرفه‌های نمایشگاه به عنوان منابع تحقیق در یافتن حلقه‌های اتحاد میان کشورهای منطقه مراجعه کرده و چشم اندازی از پیشرفت‌های اقتصادی منطقه را در پرتو این اتحاد هر چه بیشتر ترسیم کنند.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول