اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

به دلیل اهمیت شخصیت‌های پرونده و احکام صادره انجام شد؛

انتقال 31 هزار پرونده دادگستری کرمان به کتابخانه ملی

خبرگزاری فارس: 31 هزار و 452 پرونده به لحاظ اهمیت موضوع، شخصیت‌های پرونده و احکام صادره، پرونده ملی و مهم تشخیص داده شده و به سازمان اسناد و کتابخانه ملی تحویل داده شد.

انتقال 31 هزار پرونده دادگستری کرمان به کتابخانه ملی
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی قوه‌قضاییه محمدصادق شجاعی معاون برنامه‌ریزی و توسعه قضایی دادگستری استان کرمان گفت: از تعداد پنج میلیون و431 هزار و صد و هفت پرونده بایگانی راکد دادگستری استان، تعداد دو میلیون و660 هزار و سیصد و شصت و هفت پرونده بازبینی، امحاء و یا تحویل سازمان اسناد و کتابخانه ملی شده است.

وی افزود: از کل پرونده‌های بازبینی شده، تعداد 31 هزار و 452 پرونده به لحاظ اهمیت موضوع، شخصیت‌های پرونده و احکام صادره، پرونده ملی و مهم تشخیص داده شده و به سازمان اسناد و کتابخانه ملی تحویل و مابقی برای امحاء قانونی تحویل مرجع دارای صلاحیت شد.

شجاعی شیوه امحاء، جداسازی و طبقه‌بندی پرونده‌های بایگانی راکد را بر اساس مصوبات شورای قضایی تصمیم‌گیرنده در حوزه ساماندهی و بایگانی راکد قوه‌قضائیه اعلام کرد و افزود: این شورا زیر نظر معاون حقوقی قوه‌قضائیه و با حضور چند تن از قضات با تجربه دیوان عالی کشور و چند تن از قضات خبره بازنشسته فعالیت می‌کند.

وی عملکرد واحد پالایش استان کرمان را خوب و قابل تقدیر ارزیابی کرد و گفت: قدمت بیش از صدسال دستگاه قضایی در کرمان و رسیدگی به پرونده‌های استان‌های یزد، سیستان و بلوچستان و هرمزگان تا 50 سال پیش، آمار بالای 5 میلیون پرونده راکد را به جای گذاشته که این موضوع حجم کار زیادی را برای واحد پالایش به همراه داشته است.

معاون برنامه ریزی و توسعه قضایی دادگستری کرمان با اشاره به این که اجرای طرح امحاء در استان  کرمان از تیرماه سال گذشته آغاز شده است، خاطر نشان ساخت: ارزیابی‌ها از سرعت مناسب کار حکایت دارد.

شجاعی در پایان خاطرنشان کرد: بودجه تعیین شده برای پالایش و بازبینی پرونده‌ها با حجم و حساسیت کار تناسب ندارد.
انتهای پیام/م
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول