اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن:

1400 کتاب در پایگاه معارف قرآن ارائه شده است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن از ارائه بالغ بر هزار و 400 کتاب در پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم به منظور استفاده قرآن‌پژوهان خبر داد.

1400 کتاب در پایگاه معارف قرآن ارائه شده است
حجت‌الاسلام محمد صادق یوسفی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به رویکرد پایگاه علوم و معارف قرآن اظهار داشت: ارائه خدمات علمی به پژوهشگران و محققان علوم قرآنی از اولویت‌های این پایگاه است.
وی خاطرنشان کرد: بخش‌های مقالات و معرفی آثار علمی قرآن‌پژوهی و نیز آثار مختلف و متنوع مرکز به صورت دیجیتالی در دسترس کاربران در این پایگاه قرار می‌گیرد.
رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن با اشاره به گردآوری جدیدترین کتاب‌های قرآنی در پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز فرهنگ و معارف قرآن گفت: بالغ بر هزار و 400 کتاب در قالب معناشناسی و اوصاف و ویژگی‌های مطرح شده در قرآن در این بخش وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: بالغ بر 3 هزار و 200 مقاله با عناوینی چون نفس و بدن از دیدگاه علامه طباطبایی، انسانیت انسان از دیدگاه قرآن مجید و هزار سال ترجمه قرآن به فارسی در این پایگاه گردآوری شده است. 
یوسفی‌مقدم ادامه داد: این مقالات به همراه چکیده و متن در پایگاه قرار داشته و پژوهشگران با مراجعه به آن می‌توانند با آخرین دستاوردهای پژوهشی آشنا شوند.
وی معرفی پایگاه‌های قرآنی را از دیگر بخش‌های پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز ذکر کرد و افزود: در این بخش تلاش شده مهم‌ترین و جامع‌ترین پایگاه‌های فعال به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی شناسایی و معرفی شود.
رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن خاطرنشان کرد: بیشتر پایگاه‌های معرفی شده در این بخش در حوزه قرآن و علوم و معارف قرآن بوده و به این دلیل از معرفی پایگاه‌هایی که تنها بخش کوچک و غیر قابل توجهی را به قرآن اختصاص داده‌اند پرهیز شده است.
وی با اشاره به بخش معرفی نرم‌افزارهای قرآنی بیان داشت: مجموعه نرم‌افزارهای قرآنی که محققان از آنها برای فعالیت‌های تحقیقاتی بهره می‌برند از ویژگی چند رسانه‌ای برخوردار بوده و با معرفی آنها در این پایگاه می‌تواند برای اقشار مختلف علمی و گروه‌های سنی و علمی مفید باشد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول