اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

سرانه مطالعه در اردبیل 76 دقیقه است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت:‌ سرانه مطالعه در جمعیت شهری و روستایی استان اردبیل با احتساب تمام جنبه‌های مطالعه 76 دقیقه است.

سرانه مطالعه در اردبیل 76 دقیقه است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمند‌امین پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح چند طرح عمرانی در بخش کتابخانه‌ها در اردبیل اظهار داشت: با اجرای برنامه‌های مختلفی نظیر مطالعه یاوران، ‌راه‌اندازی کتابخانه باز در فضاهای عمومی و تجهیز کتابخانه‌های مدارس، ادارات و دستگاه‌های اجرایی تلاش می‌شود این سرانه ارتقا یافته و به رقم مطلوب برسد.
وی با یادآوری اینکه با افتتاح طرح‌های توسعه کتابخانه‌های عمومی استان دو درصد به فضای کتابخانه‌ای اردبیل افزوده‌ می‌شود، گفت: ‌هم‌اکنون مجموع فضای کتابخانه‌ای موجود در استان بیش از 25 هزار و 497 متر مربع است.
این مسئول از احداث کتابخانه مرکزی در اغلب شهرستان‌ها خبر داد و افزود: با توجه به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی به عنوان یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری و عموم جامعه، سعی شده طرح‌های توسعه‌ای و ایجاد فرهنگ مطالعه صحیح در اولویت قرار گیرد به طوری که برای جامه عمل پوشاندن به این خواسته‌ها نیازمند ارائه راهکار‌های موثر با روش‌های خلاقانه هستیم.
فرهمندامین ادامه داد: به منظور ایجاد موج فراگیر مطالعه در سراسر کشور و در درون خانواده‌ها طرح مطالعه یاوران به نهاد کتابخانه‌های عمومی پیشنهاد شده بود که مورد موافقت و استقبال خوب متولیان کشور قرار گرفت و انتظار داریم اجرای پایلوت این طرح نتایج مثبتی را به همراه داشته باشد.
این مسئول بیان داشت:‌ مطالعه یاوران با عضویت در این طرح به تبلیغ مطالعه کردن و ایجاد انگیزه در افراد دیگر به خصوص افراد خانواده با هدف گسترش فرهنگ مطالعه در بیان آحاد مردم می‌پردازند.
وی اضافه کرد:‌ با آغاز مراحل اولیه این طرح در دو ماه گذشته گستره فعالیت این طرح در اقصی نقاط استان از اول مهر ماه خواهد بود.
فرهمندامین بیان داشت:‌ نهاد کتابخانه‌های عمومی استان علاوه بر این فعالیت اقدام به افزایش پذیرش و عضو گیری کرده به طوری که سالانه با 10 تا 15 درصد افزایش عضویت در کتابخانه‌های عمومی مواجه هستیم و انتظار داریم امسال این رقم افزایش پیدا کند.
این مسئول اظهار داشت: ‌تا افق سال 1404 ساخت بیش از 17 باب کتابخانه استاندارد در دستور کار قرار دارد که با تکمیل شدن آنها میزان مطالعه و سرانه کتاب اختصاص یافته برای هر شهروند استان اردبیل افزایش پیدا می‌کند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول