اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ساری:

سرانه مطالعه در ساری افزایش یابد

خبرگزاری فارس: فرماندار ساری خواستار افزایش سرانه مطالعه در ساری شد.

سرانه مطالعه در ساری افزایش یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید عباس حسینی‌نژاد ‌در سومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان ساری، ‌نقش سند نهضت مطالعه مفید را در پیشبرد اهداف توسعه و گسترش کتابخانه‌های عمومی بسیار راهگشا خواند و بیان داشت: این سند که با هدف دستیابی ایران به جایگاه ممتاز در جهان از نظر سرانه مطالعه و به ویژه مطالعه مفید بر‌اساس سند چشم‌انداز بخش فرهنگ عمومی در افق ایران 1404 ترسیم شده است.
وی با اشاره به اینکه این سند دغدغه‌های مقام معظم رهبری را درباره افزایش سرانه مطالعه و کتابخوان کردن آحاد جامعه برطرف می‌سازد خواستار همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها در این حوزه شد.
فرماندار ساری افزایش فضای کتابخانه‌های عمومی به میزان هشت متر به ازای هر  100نفر، فراهم آوری چهار جلد کتاب به ازای هر نفر در کتابخانه‌های عمومی، عضویت 35 درصد جمعیت ایران در کتابخانه‌های عمومی، توجه به مطالعه مفید در برنامه‌های اوقات فراغت و توجه به مطالعه غیردرسی و مفید در روند آموزش رسمی کشور را از دیگر اهداف این سند ذکر کرد و گفت: با استقرار دبیرخانه دائمی این سند در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مصوبات این سند به‌زودی تحقق می‌یابد.
فرماندار ساری در جمع بندی جلسه استفاده از ظرفیت خیران کتابخانه ساز و حضور آنان در جلسات انجمن، استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه‌های استان و شرکت مدیران فرهنگی استان را در جلسات بعدی انجمن شهرستان ساری خواستار شد و بر برگزاری همزمان جلسه انجمن و سند نهضت مطالعه مفید تاکید کرد.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ساری نیز در این جلسه به دیدار اخیر مسئولان کتابخانه‌های عمومی و جمعی از کتابداران با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: معظم له در این دیدار جلسه اهل کتاب را یک جلسه صد درصد فرهنگی خواندند.
عبدالحسین باقری به تشریح وضعیت کتابخانه‌های عمومی در شهرستان پرداخت و  بیان داشت: شهرستان ساری با داشتن هفت کتابخانه زیر پوشش و شش کتابخانه مشارکتی در استان به فعالیت مشغول است.
 
*مراجعه 60 هزار  مراجعه‌کننده به کتابخانه‌ها در سال جاری
 باقری ارائه مشاوره سیر مطالعاتی و تحصیلی، اجرای طرح کتاب من، تشکیل کارگاه‌های آموزشی، برگزاری مسابقات مطالعه و کتابخوانی، تشکیل و فعال‌سازی انجمن یاوران کتاب و انجمن کتابخانه‌های عمومی، اهدای کتاب به مخاطبان در مناسبت‌های مختلف، آموزش دوره‌های کوتاه مدت به کتابداران کتابخانه‌های عمومی و مشارکتی، آشنا‌سازی اعضاء و مراجعان‌ با نرم‌افزارهای کتابخانه‌ای و... را تنها چکیده‌ای از فهرست خدمات کتابخانه‌ای در شهرستان ساری ذکر کرد و گفت: در حال حاضر شهرستان ساری با دارا بودن 149 هزار و 675 نسخه کتاب و بیش از 60 هزار  مراجعه‌کننده در سال جاری به فعالیت‌های کتابخانه‌ای می‌پردازد.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول