اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار چهارمحال و بختیاری:

سرانه مطالعه در کشور مطلوب نیست

خبرگزاری فارس: استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: جایگاه سرانه مطالعه در کشور مطلوب نیست.

سرانه مطالعه در کشور مطلوب نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی‎اصغر عنابستانی بعدازظهر امروز در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی این استان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی، اظهار داشت: باید با یک برنامه‌ریزی مناسب و استفاده از بیانات و فرمایشات مقام معظم رهبری برای افزایش ساعت مطالعه تلاش کنیم.
وی ایران را مهد تمدن اسلامی عنوان و تاکید کرد: ایران ظرفیت دارد که در حوزه علم و دانش به کشور برتر دنیا تبدیل شود.
عنابستانی میزان سرانه مطالعه در کشور را نامطلوب ارزیابی کرد و گفت: برهمین اساس تمامی مسئولان این استان موظف هستند به‌منظور ارتقای سرانه مطالعه و افزایش ساعت مطالعه، تدوین  کتاب در راستای معرفی ایران به عنوان کشور برتر در حوزه علم و دانش‌ بیش از پیش تلاش کنند.
استاندار چهارمحال و بختیاری بر ضرورت ایجاد نهضت مطالعه مفید در این استان تأکید کرد و گفت: نهضت مطالعه مفید باید در شورای فرهنگ عمومی مطرح و اجرای آن برای تمامی دستگاه‌ها الزامی شود.
وی در ادامه با اشاره به پرداخت بدهی شهرداران به کتابخانه‌های عمومی این استان، گفت: تمامی شهرداری‌ها موظف هستند تا پایان شش ماه نخست سال جاری نسبت به پرداخت بدهی‌های خود به کتابخانه‌ها اقدام و در غیر این صورت معاونت برنامه‌ریزی از حساب‌های بین نهادی این بدهی را پرداخت می‌کند.
عنابستانی بر ضرورت نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه در خانواده‌ها تأکید کرد و گفت: با توجه به جایگاه و نقش خانواده‌ها در میزان علاقمندی فرزندان به فرهنگ مطالعه و کتابخوانی لازم است تا والدین از سنین کودکی این فرهنگ را در خانواده‌ها نهادینه‌سازی کنند.
استاندار چهارمحال و بختیاری گسترش و تقویت هرچه بیشتر کتابخوانی را باعث غنای فرهنگی جامعه دانست و افزود: این استان بسترهای‌های خوبی برای اجرای طرح‌های مختلف در زمینه گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی دارد و به همین دلیل مسئولان استان پذیرای طرح‌های نو در این راستا هستند.
وی گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی را موجب ارتقای فرهنگی جامعه دانست و گفت: به نظر می‌رسد اکنون به امر مهم کتاب و کتابخوانی بی‌توجهی می‌شود که لازم است در این زمینه تحولاتی ایجاد شود.
عنابستانی اظهار داشت: مطالعه باید در جامعه‌ای که مردم آن از فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی برخوردارند، به یک عادت تبدیل شود تا از این طریق شاهد پیشرفت و ترقی روزافزون در جامعه باشیم.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول