اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال‌ تحصیلی جدید صورت می‌گیرد؛

ورود 3 هزار دانشجوی جدید به دانشگاه آزاد زنجان

خبرگزاری فارس: معاون امور دانشجویی دانشگاه آزاد زنجان گفت: در سال تحصیلی جدید 3 هزار دانشجوی جدید به مجموع دانشجویان دانشگاه آزاد زنجان اضافه می‌شوند.

ورود 3 هزار دانشجوی جدید به دانشگاه آزاد زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، صمد حنیفی ظهر امروز در جلسه کمیسیون دانشجویی فرمانداری زنجان اظهار داشت: دانشگاه آزاد اقدامات و تمهیدات لازم را به منظور ورود دانشجویان جدید و فراهم‌سازی امکانات لازم برای این دانشجویان را انجام داده است.
وی خاطر‌نشان کرد: برای دانشجویان جدیدالورود اقدامات لازم انجام شده است.
معاون امور دانشجویی دانشگاه آزاد زنجان با بیان اینکه دانشگاه آزاد زنجان در زمینه امکانات لازم برای دانشجویان هر سال فعالیت‌های مختلفی را انجام می‌دهد، ادامه داد: در سال تحصیلی سال‌جاری نیز دانشگاه آزاد برنامه‌های مناسبی برای دانشجویان  جدیدالورود و همچنین دانشجویان مشغول به تحصیل در این دانشگاه در نظر گرفته است.
وی همچنین با اشاره به فراهم‌سازی امکانات لازم از طریق دانشگاه آزاد برای دانشجویان شاغل در مقاطع تحصیلات تکمیلی اضافه کرد: همچنین برای 600 نفر از دانشجویانی که قرار است در تحصیلات تکمیلی این دانشگاه مشغول به علم‌آموزی شوند، نیز اقدامات لازم در زمینه تامین مهمان‌سرا و سایر امکانات صورت گرفته است.
حنیفی در ادامه با اشاره به برنامه های مختلف این دانشگاه همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید ادامه داد: با همکاری و هماهنگی مسئولان دانشگاه آزاد زنجان برنامه‌های مناسبی برای آشنایی بیشتر دانشجویان جدیدالورود با دانشگاه آزاد در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید 50 نفر از دانشجویان مشغول به تحصیل در این دانشگاه به عنوان دانشجوی راهنما به ارائه اطلاعات مورد نیاز برای دانشجویان جدیدالورود این دانشگاه می‌پردازند.
معاون امور دانشجویی دانشگاه آزاد زنجان با بیان اینکه دانشجویان راهنما به عنوان الگو برای دانشجویان جدیدالورود هستند، اضافه کرد: دانشجویان راهنما در زمینه‌های مختلف اخلاقی از جمله پوشش الگو برای دانشجویان جدیدالورود هستند.
وی تاکید کرد: فعالیت دانشجویان راهنما از نظر پوشش اختصاص به دانشجویان دختر نداشته و در بخش دانشجویان پسر نیز الگوهای مناسب از نظر پوشش و اخلاق به دانشجویان جدیدالورود این دانشگاه معرفی می‌شوند.
حنیفی با اشاره به اینکه دانشجویان راهنما به صورت مجزا در بخش خواهران و برادران به راهنمایی دانشجویان جدیدالورود می‌پردازند، ادامه داد: هدف از الگوسازی برای دانشجویان جدیدالورد، آشنایی این دانشجویان با الگوهای مناسب از نظر تحصیلی، اخلاقی و همچنین از نظر پوشش مناسب است.
وی در خصوص تامین فضا برای دانشجویان این دانشگاه ادامه داد: اقدامات لازم در خصوص تامین مکان از جمله مهمان‌سرا برای دانشجویان این دانشگاه صورت گرفته است.
معاون امور دانشجویی دانشگاه آزاد زنجان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: دانشگاه آزاد بزرگترین دانشگاه در بین دانشگاه‌هاست که بیشترین دانشجوی خانواده شهدا در آن تحصیل می‌کنند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر 645 دانشجوی شاهد در دانشگاه آزاد زنجان به تحصیل اشتغال دارند.
حنیفی همچنین با اشاره به برنامه‌های دانشگاه آزاد زنجان در هفته دفاع مقدس ادامه داد: دانشگاه آزاد برنامه‌های مختلفی را برای اجرا در این هفته در نظر گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: همزمان بودن این هفته با آغاز سال تحصیلی جدید فرصت مناسبی است، تا دانشجویان با دلاوری‌های شهدا و جانبازان آشنا شوند.
معاون امور دانشجویی دانشگاه آزاد زنجان یادآور شد: دانشجویانی که کم سن و سال هستند و اطلاعات کمتری از جنگ دارند با راهنمایی‌هایی که در فضای آموزشی صورت می‌گیرد، بهتر می‌توانند با جنگ و رشادت‌های صورت گرفته در آن آشنا شوند.
وی یادآور شد: مقارن شدن فصل انتخاب واحد و هفته دفاع مقدس موجب غافل شدن مسئولان دانشگاه آزاد از جنگ و هشت سال دفاع مقدس نشده و مسئولان این دانشگاه برنامه‌های مختلفی را برای آشنایی دانشجویان در خصوص مسائل هشت سال دفاع مقدس در نظر گرفته‌اند.
حنیفی همچنین با اشاره به برنامه‌های فرهنگی دانشگاه آزاد زنجان ادامه داد: در روز 29 مهر ماه سال‌جاری نیز یک برنامه کوه‌پیمایی برای دانشجویان این دانشگاه در نظر گرفته شده است.
وی اظهار داشت: یکی از اهداف انجام این کوه‌پیمایی پاکسازی محیط کوهستان توسط دانشجویان است.
معاون امور دانشجویی دانشگاه آزاد زنجان یادآور شد: هدف از انجام این کوه‌پیمایی منحصر به پاکسازی محیط نبوده و در این محل دانشجویان الگو از نظر پوشش نیز معرفی می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه جایزه‌های مختلفی نیز به منظور تشویق دانشجویان در این زمینه صورت گرفته است، ادامه داد: 30 دستگاه دوچرخه به منظور تشویق دانشجویان به دوچرخه‌سواری برای این مراسم در نظر گرفته است که به برندگان اهدا می‌شود.
همچنین در ادامه این جلسه معاون فرهنگی پژوهشی بنیاد شهید زنجان نیز به ارائه گزارشی از عملکرد بنیاد شهید پرداخت و ادامه داد: معوقه‌های شهریه دانشجویان شاهد مشغول به تحصیل در دانشگاه‌ها پرداخت شده است.
رحمان باقری اضافه کرد: بنیاد شهید مشکلی از نظر پرداخت شهریه دانشجویان نداشته و به مراتب شهریه دانشجویان شاهد در دانشگاه‌ها پرداخت می‌شود.
انتهای پیام/ل10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول