اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون نهبندان:

اجرای عدالت اجتماعی مستلزم توسعه بخش تعاون است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون نهبندان گفت: عدالت اجتماعی مستلزم و نیازمند توسعه و پیشرفت بخش تعاون است.

اجرای عدالت اجتماعی مستلزم توسعه بخش تعاون است
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حمید بهادری صبح امروز در بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های بخش تعاون شهرستان نهبندان اظهار داشت: این نمایشگاه در محل سالن نمایشگاهی اداره اوقاف و امور خیریه نهبندان برپا شده است.
وی با بیان اینکه در این نمایشگاه تعداد  14 تعاونی فعال سطح شهرستان حضور دارند، تصریح کرد: این تعاونی‌ها در گرایش‌های مسکن، معدن، خدماتی، تولیدی، عمرانی و کشاورزی توانمندی‌های خویش را به معرض دید عموم قرار دادند.
رئیس اداره تعاون نهبندان با اشاره به اینکه برگزاری این نمایشگاه تا (امروز) 19 شهریور  ادامه دارد، افزود: همزمان با اختتامیه این نمایشگاه تعاونی‌های شرکت کننده نیز مورد تجلیل قرار می‌گیرند.
بهادری ایجاد و تامین شرایط و امکانات کار برای همه به منظور رسیدن به اشتغال کامل را یکی از اهداف بخش تعاون اقتصاد جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: پیشگیری از تمرکز و تداول ثروت در دست افراد و گروه‌های خاص برای تحقق عدالت اجتماعی و توسعه و تحکیم مشارکت و تعاون عمومی بین همه مردم از دیگر اهداف بخش تعاون است.
وی ادامه داد: عضویت اختیاری و آزاد، کنترل دموکراتیک توسط اعضا، مشارکت اقتصادی اعضا، استقلال و عدم وابستگی، آموزش حرفه‌آموزی و آگاه‌سازی، همکاری تعاونی‌ها با یکدیگر و توجه به جامعه هفت اصل تعاون به شمار می‌روند.
رئیس اداره تعاون نهبندان با بیان اینکه افزایش سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور به 25 درصد تا پایان برنامه پنج ساله پنجم یکی از سیاست‌های بخش تعاون به شمار می‌رود، اظهار داشت: اقدام موثر دولت در ایجاد تعاونی‌ها برای بیکاران به منظور اشتغال مولد و رفع محدودیت از حضور تعاونی‌ها در تمام عرصه‌های اقتصادی از جمله بانک‌داری و بیمه از دیگر سیاست‌های بخش تعاون است.
بهادری با اشاره به اینکه اجرای عدالت اجتماعی مستلزم توسعه بخش تعاون است، تصریح کرد: گرایش های مختلف بخش تعاون می‌توانند در زمینه های کشاورزی، صنعتی، عمرانی، معدنی، خدماتی مسکن، تامین نیاز تولید کنندگان، تامین نیاز مصرف کنندگان، اعتبار، حمل و نقل، مصرف، آموزشگاهی و مرزنشینان باشد.
وی از تشکیل تعداد هفت تعاونی در گرایش‌های مختلف عمرانی، خدماتی و تولیدی طی سال گذشته در این شهرستان خبر داد و افزود: این تعداد تعاونی دارای 115 نفر عضو با اشتغالزایی 84 نفر هستند.
رئیس اداره تعاون نهبندان یادآور شد: سرمایه اولیه برای این هفت تعاونی تاسیس شده مبلغی بالغ بر 117 میلیون ریال است.
بهادری با بیان اینکه طی سال گذشته تعداد 33 مورد نظارت بر تعاونی‌های شهرستان انجام شده است، گفت: این میزان نظارت نسبت به مدت مشابه سال گذشته آن دارای 60 درصد رشد بوده است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول