اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بهزیستی استان اردبیل:

200 معلول در اردبیل شهریه دانشجویی می‌گیرند

خبرگزاری فارس: اداره کل بهزیستی استان اردبیل اعلام کرد: 200 نفر از معلولان این استان از شهریه‌های دانشجویی برخوردار هستند.

200 معلول در اردبیل شهریه دانشجویی می‌گیرند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اداره کل بهزیستی استان اردبیل با ارسال توضیحاتی به خبر مندرج در فارس با عنوان «بهزیستی معلول در ارائه خدمات به معلولان» که در ‌تاریخ 22/05/90 منتشر شده ‌بعد از گذشت 28 روز از انتشار این گزارش، توضیحاتی ‌به دفتر خبرگزاری فارس ارائه کرده است.
در توضیحات این اداره کل آمده است:‌
1. توسعه مراکز غیردولتی در حوزه پیشگیری از معلولیت‌ها از سیاست‌هایی است که بهزیستی اردبیل از آن غفلت نکرده و در این مورد اقدام به صدور مجوز فعالیت شش مرکز مشاوره ژنتیک کرده است که 40 درصد مراجعان به مرکز مشاوره ژنتیک دولتی ناشی از ازدواج‌های فامیلی است که در این زمینه برخی اقدامات آگاه‌سازی برای عموم جامعه انجام شده است.
2. در موضوع مسکن محرومان و معلولان تعداد 744 مورد قرارداد احداث منعقد و بیش از  3 میلیارد ریال کمک بلاعوض پرداخت شده که اغلب آنها از محل سفر رئیس جمهور بوده و این در حالی است که مجتمع 60 واحدی وحدت مجهز به آسانسور است.
3. بهزیستی به 23 هزار معلول ثبت شده در بانک جامع اطلاعات خدمات مستمر و غیر‌ مستمر ارائه می‌کند که در کنار پرداخت کمک هزینه تحصیلی در 9 شهرستان، طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه اجرا می‌شود و بیش از 7 هزار معلول در مناطق روستایی با همکاری و مشارکت دهیاران و شوراهای محلی از خدمات حمایتی و توانبخشی بهره‌‌مند هستند.
4. در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی سال گذشته 820 نفر تسهیلاتی در حدود 5 هزار و 300 میلیارد ریال دریافت کردند و از محل سفر سوم رئیس جمهور به استان 60 هزار میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده و یا در حال پرداخت است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بیان این مطلب در توضیحات بهزیستی به خبر فارس ضرورت دارد که خبر انعکاس یافته در این خبرگزاری متکی بر اظهار نظر معلولان و نیز سخنان استاندار اردبیل در جلسه کار گروه بهداشت و سلامت استان که استنادات و مدارک آن در دفتر خبرگزاری موجود می‌باشد منتشر شده است.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول