اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توانبخشی بهزیستی هرمزگان:

بهزیستی به تفکیک معلولان از آموزش عمومی معتقد نیست

خبرگزاری فارس: معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی هرمزگان گفت: بهزیستی اعتقادی به جداسازی و تفکیک معلولان از سیستم آموزش عمومی ندارد و در حد امکان سعی دارد معلولان را در مدارس سطح جامعه تشویق به ادامه تحصیل کند.

بهزیستی به تفکیک معلولان از آموزش عمومی معتقد نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، بهزاد رحیمی در نشستی در ارتباط با بیان فعالیت‌های معاونت توانبخشی بهزیستی با بیان اینکه بهزیستی هیچ‌وقت به فکر تفکیک معلولان از سیستم آموزش عمومی نیست و نبوده، اظهار داشت: ارائه آموزش‌های فوق برنامه همانند آموزش‌های قرآنی، زندگی و فنی‌وحرفه‌ای نیز مدنظر بهزیستی است که در مقاطع مختلف دوره‌های مربوطه برگزار می‌شود.
وی در ادامه به مبحث درمان و فعالیت‌های معاونت توانبخشی در این راستا اشاره و ادامه داد: در صورت توجه نکردن کافی به درمان قبل از توانبخشی می‌توان بروز معلولیت‌های جدید را در جامعه متصور بود.
معاون توانبخشی مدیرکل بهزیستی هرمزگان افزود: فعالیت‌های این معاونت در بخش درمان مستقیم نیز بیشتر به مباحث پیراپزشکی همانند گفتاردرمانی، فیزیوتراپی، بینایی‌سنجی، روان‌سنجی بالینی و مددکاری اجتماعی بازمی‌گردد.
وی یادآور شد: در زمینه کار درمانی در بخش کودکان نیز بسیاری از کودکان معلول فلج مغزی داریم که توانایی راه رفتن پیدا کرده‌اند.
رحیمی همچنین با اشاره به فعالیت مراکز توانبخشی بیماران روانی مزمن در شهرهای بندرعباس، بستک و میناب گفت: در سال‌های گذشته استان نیاز مبرم به مرکز نگه‌داری بیمارن مزمن روانی زن داشت که با ورود بخش خصوصی امید است با حل مشکلات جزئی موجود بر سر راه‌اندازی این مرکز به زودی شاهد راه‌اندازی این مرکز نیز باشیم.
معاون اداره کل بهزیستی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بر خلاف تصورات جامعه از افراد بیمار مزمن روانی، این افراد می‌توانند به وضعیت مناسبی برسند به دستاوردها و فعالیت‌های "ستاد ساماندهی بیماران روانی مزمن بهزیستی" در مرکز اشاره و ادامه داد: این ستاد با ورود و مداخلات به موقع پزشکی،‌ ارائه درمان‌های مناسب و برنامه‌ریزی توانسته است بیماران روانی مزمن را به وضعیت بسیار مناسبی سوق دهد.
وی ادامه داد: اغلب برنامه‌های این ستاد بر امر نگهداری بیماران مزمن در خانه تمرکز دارد که در این راستا در هرمزگان نیز تعداد قابل توجهی در قالب طرح "مراقبت در خانه" نگهداری می‌شوند.
رحیمی گفت: نگهداری از بیماران روانی مزمن در مراکز شبانه‌روزی خواهان هزینه بالایی است که به نظر می‌آید در این بخش اعتبارات کشوری آن گونه که باید جوابگوی نیازها نیست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از مساعدت استانداری هرمزگان در گفت: با مساعدت استانداری، نهاد ریاست جمهوری، انجمن ضایعات نخاعی و بهزیستی مشکل درمان و عمل بیماران ضایع نحاعی مبتلا به زخم بستر نیز در استان برطرف می‌شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول