اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردل در مجلس:

معاونان وزیر نیرو دستورات وی را اجرا نمی‌کنند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم فارسان، اردل، کیار و کوهرنگ در مجلس گفت: معاونان وزیر نیرو دستورات وی را اجرا نمی‌کنند و به حرف مافوق گوش نمی‌دهند.

معاونان وزیر نیرو دستورات وی را اجرا نمی‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، نورالله حیدری جمعه شب در نشست مشترک کمیته مردمی صیانت از آب و خاک استان با اهالی شهرستان کیار اظهار داشت: خشکسالی در چهارمحال و بختیاری به علت سیاست‌‎های غلط وزارت نیرو به بحرانی جدی در این استان تبدیل شده است.
وی طرح‌های انتقال آب بین حوضه‌ای در چهارمحال و بختیاری را ویرانگر بیان و تأکید کرد: هیچ‏کس در استان مخالف انتقال آب مازاد نیست، اما باید اجرای طرح‌های انتقال آب بین حوضه‌ای به ضرورت کارشناسی، علمی، بدون چالش و دارای کمترین آسیب به منابع آب‌های زیرزمینی این استان باشند.
حیدری از وجود تبعیض‌های فراوان در وزارت نیرو خبر داد و افزود: افزون بر سه سال است که طرح‌های چهارمحال و بختیاری که اعتباراتشان میلیونی است، اجرایی نمی‌شود اما طرح‌های اصفهان با تخصیص اعتبارات میلیاردی، آن هم در چهارمحال و بختیاری در دست اجراست.
نماینده مردم اردل، کیار، فارسان و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی آب را مزیت چهارمحال و بختیاری و استفاده صحیح از آن را باعث رفع مشکل بیکاری در استان بیان و تصریح کرد: هیچ کدام از مصوبات وزارت نیرو مربوط به سفرهای رئیس جمهور و هیئت دولت به این استان به طور کامل اجرایی نشده است.
وی پنهان‎کاری مسئولان اصفهان را مشکل دیگر در اجرای طرح‌های انتقال آب بین حوضه‌ای برشمرد و گفت: در صورتی که برخی رسانه‎ها انعکاس اخبار یک طرفه در مورد زاینده‌رود و متهم کردن چهارمحال و بختیاری را متوقف نکنند، به مراجع ذی‌صلاح اعلام شکایت می‌کنیم.
حیدری وزیر نیرو را فردی نامناسب برای پیگیری مطالبات مردم دانست و خاطرنشان کرد: حتی معاونان وزیر هم به حرف مجید نامجو گوش نمی‌کنند و به همین علت‌ها تلاش برای استیضاح وی در مجلس شورای اسلامی ادامه دارد.
حیدری طرح‌های انتقال آب بین حوضه‌ای اصفهانی‌ها در چهارمحال و بختیاری به ویژه تونل‌های گلاب و بهشت‌آباد را غیرقانونی و دنبال شدن این طرح‌ها را تنها به علت فشار زیاد و لابی اصفهانی‌ها در وزارت نیرو دانست و افزود: رئیس جمهور نیز به وعده خود به عنوان مدیر آب چهارمحال و بختیاری عمل نکرده و یا حرفش را پس گرفته و پشیمان و منصرف شده که آن را نیز رسانه‌ای نکرده است.
وی ارائه گزارش محمود احمدی‎نژاد، مدیر آب چهارمحال و بختیاری به مردم استان را ضروری بیان و تأکید کرد: تصمیم رئیس‎جمهور در ابتدا درست بوده اما وی را از انجام این تصمیم منصرف کرده‌اند.
حیدری حرکت‌ها و حضور صحیح مردم در طرح‌های انتقال بین حوضه‌ای آب را بسیار مهم دانست و گفت: در صورت سکوت مردم، باید به درگاه ایزد یکتا و نسل آینده پاسخگو باشیم.
نماینده مردم فارسان، اردل، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی به پخش برخی شایعات نسبت به تبلیغاتی بودن دفاع نمایندگان مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس از منابع و طرح‌های آبی استان اشاره و تصریح کرد: در صورتی که وزارت نیرو پنج اصل را رعایت کند، من تعهد کتبی مبنی بر عدم حضورم در صحنه انتخابات مجلس نهم را امضا می‌کنم.
وی نخستین اصل مورد تقاضا را سهیم شدن چهارمحال و بختیاری در مطالعات، انتقال و بهره برداری طرح‌های انتقال آب از این استان عنوان کرد و افزود: انجام مطالعات صحیح در مورد منابع آبی دومین اصل مورد تقاضا در این خصوص به شمار می‌رود.
حیدری لحاظ کردن حق‎آبه و رعایت نیاز آبی آینده چهارمحال و بختیاری را به عنوان اصل سوم مورد تقاضا بیان و خاطرنشان کرد: پرداخت حق و حقوق مردم متضرر در این زمینه به عنوان چهارمین تقاضا از وزیر و وزارت نیرو محسوب می‌شود.
وی اضافه کرد: اصل و پنجمین تقاضای مردم تین استان از وزارت نیرو عدم انتقال آب از طریق حفر تونل و انتقال با روش‌های دیگر مثل بستر طبیعی مسیر و یا از طریق لوله‌گذاری است که کارشناسی و منطقی‎تر است و با تحقق این پنج موضوع مهم همه قدردان آن وزارتخانه خواهیم بود و دست از مصاحبه، انتقاد، سوال و تجمع برخواهیم داشت.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول