اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرضا:

انتخابات بزرگ‌ترین پدیده اجتماعی کشور است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرضا گفت: در حال حاضر انتخابات به عنوان یک پدیده بزرگ و چالش برانگیز در کشور ما مطرح است.

انتخابات بزرگ‌ترین پدیده اجتماعی کشور است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی با بیان این مطلب در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرضا اظهار داشت: گرایش محض به دنیای مادی و بی‌توجهی سرای آخرت از بزرگ‌ترین معضلات دنیای امروز به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: حضرت علی (ع) در یکی از خطبه‌های خود می‌فرمایند که چگونه از مرگ غافل هستید در حالی که مرگ از شما غافل نیست و گریبان همه را می‌گیرد.
خطیب جمعه شهرضا با اشاره به لزوم توجه به معاد تصریح کرد: دیر یا زود مرگ به سراغ تمام انسان‌ها می‌آید و آنگاه ما را به سمت قبرستان می‌برند و در قبر قرار می‌دهند و این در حالی است که  ما راضی نیستیم به صورت تنها در عالم قبر قرار گیریم.
وی با اشاره به لزوم استفاده از فرصت دنیا برای آبادانی آخرت افزود: ما در حالی که می‌توانیم با استفاده از سرمایه‌های مادی و مسئولیت‌های دنیوی به همنوعان خود خدمت کنیم که از تمامی مال دنیا تنها یک کفن با ما همراه است و اعمال و کردار ما به عنوان یار و مددکار ما در سرای آخرت همراهی‌مان می‌کنند.
یعقوبی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به لزوم توجه به مراکز علمی افزود: در حال حاضر باید تمامی امکانات جامعه برای کمک به مراکز علمی و به ویژه حوزه‌ها بسیج شوند.
وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های دنیای استکبار تزریق روحیه تنبلی و سستی در جوامع اسلامی است و ما باید با تلاش و پشتکار خود این آرزوی بد خواهان را به یاس تبدیل کنیم.
نماینده ولی فقیه در شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس اضافه کرد: اجرای یک انتخابات با مشارکت عظیم و با صلابت همواره مورد نظر رهبری بوده است و همگان باید در این زمینه فعال باشند.
وی ادامه داد: در حالی که برخی فعالیت‌های انتخاباتی در جامعه آغاز شده و روحیه انتخاباتی در جامعه جریان یافته، بر همگان واجب است تا از سوءاستفاده‌های احتمالی برخی افراد و گروه‌ها جلوگیری کنند.
یعقوبی از انقلاب‌های جهانی و نابودی ظالمان به عنوان یک موهبت الهی یاد کرد و افزود: دشمن در این شرایط برای بهره‌برداری از منابع طبیعی این کشورها برنامه‌ریزی می‌کند و مردم این کشورها باید این سیاست‌های خصمانه را خنثی کنند.
به گزارش فارس، در پایان نماز جمعه این هفته مردم شهرضا در راستای حمایت از مردم بحرین و در محکومیت اقدامات آل خلیفه و آل سعود در قبال مردم این کشور اقدام به راهپیمایی کردند.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول