اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد انتخابات استان همدان اعلام کرد:

رشد مشارکت همدان در انتخابات نسبت به کشور

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد انتخابات استان همدان گفت: مشارکت عمومی استان همدان در انتخابات هشت دوره مجلس شورای اسلامی نسبت به مشارکت کشوری بالاتر بوده است.

رشد مشارکت همدان در انتخابات نسبت به کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌اکبر فامیل‌کریمی در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی در سال جاری اظهار داشت: توجه، پرداختن و پیگیری امور انتخابات یکی از مسائل مورد توجه معاونت سیاسی استان است که تمام تلاش خود را به این مهم معطوف کرده است.
وی با اشاره به برگزاری سالم انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی، به سخن مقام معظم رهبری در امر برگزاری انتخابات پرداخت و گفت: ایشان در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی فرمودند که " با وجود همه بداخلاقی‌ها و ادعاها، انتخابات در دوره‌های مختلف، خوب، روشن و شفاف برگزار شده و هیچ کس نتوانسته است ادعایی را برخلاف این واقعیت، اثبات کند."

* قانونمندی عامل برگزاری مطلوب انتخابات در همه ادوار
معاون سیاسی - امنیتی استاندار همدان ادامه داد: قانونمندی و سیستم‌پذیری کار انتخابات در نظام منجر به برگزاری مطلوب آن شده است.
وی برخورداری مردم همدان از بینش سیاسی و بصیرت را یکی از شاخصه‌های مورد توجه در استان خواند و ادامه داد: میزان مشارکت عمومی استان همدان در انتخابات مجلس در دوره‌های مختلف، نسبت به میانگین کشوری بالاتر بوده است.
به گفته فامیل‌کریمی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی میانگین مشارکت کشوری 52.14 درصد بوده در صورتی که میانگین مشارکت استان 58.5 درصد ثبت شده است.
وی افزود: در دور دوم انتخابات مجلس نیز میانگین مشارکت کشوری 64.64 درصد و میانگین استانی نیز 69.45 درصد بوده است.
رئیس ستاد انتخابات استان همدان اضافه کرد: در دور سوم انتخابات مجلس، نیز میانگین مشارکت کشوری 59.72 درصد و در استان همدان نیز 63.59 درصد عنوان شده است.
وی میانگین مشارکت کشوری در انتخابات دور چهارم مجلس را 57.81 درصد خواند و ابراز داشت: میانگین مشارکت مردم استان همدان نیز 60.98 درصد بوده است.
فامیل‌کریمی ادامه داد: در دور پنجم انتخابات نیز میانگین مشارکت کشوری 71.10 درصد و مشارکت استانی نیز 73.22 درصد ثبت شده است.
به گفته وی میانگین مشارکت عمومی کشور در انتخابات دور ششم مجلس شورای اسلامی نیز 67.35 درصد و در استان نیز 68.73 درصد بوده است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان ابراز داشت: میانگین مشارکت کشوری مردم در انتخابات دور هفتم مجلس 51.21 درصد و در استان نیز 51.8 درصد بوده است.
وی خاطرنشان کرد: میانگین مشارکت عمومی در دور هشتم انتخابات مجلس در کشور 55.4 درصد و در استان نیز 56.68 درصد عنوان شده است.

* همدان آماده برگزاری انتخابات مجلس نهم
 فامیل‌کریمی با اشاره به اینکه هیچ گونه مشکلی در ارتباط با برگزاری انتخابات در سطح استان وجود ندارد، بیان داشت: وجود فرمانداران با تجربه و آشنا با قانون در هر یک از شهرستان‌ها بستر را برای برگزاری مطلوب انتخابات در استان فراهم آورده است.
وی در پاسخ به سئوالی در ارتباط با تبلیغات زودهنگام کاندیداها گفت: توجه به این نکته لازم است که همه مراحل باید سیر قانونی خود را طی کند.

* تمام اقدامات کاندیداها رصد می‌شود
رئیس ستاد انتخابات استان همدان ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته هر گونه اقدامی برای تبلیغ و اطلاع‌رسانی زودهنگام کاندیداها رصد می‌شود به طوری که مصاحبه‌ها، نشست‌ها، دیدگاه‌ها، نقطه‌نظرات و حضور و بروز کاندیداها به صورت دقیق نظارت می‌شود.
وی ابراز داشت: سعی و تلاش ما بر این است که به هیچ وجه اجازه ندهیم اقدامات و فعالیت‌های زودهنگام تبلیغاتی زیر چتر فعالیت‌های دستگاه‌های دولتی اتفاق بیفتد.
فامیل‌کریمی با اشاره به اینکه برخورد، مهار و نظارت بر تبلیغات زودهنگام در دستور کار است، افزود: البته برخی از این افراد تحت عنوان موضوعاتی وارد این عرصه می‌شوند که امکان دارد قانون صراحتی در ارتباط با برخورد با آنها نداشته باشد.
وی در پاسخ به سئوال دیگری در ارتباط با چگونگی رصد فعالیت‌های جریان فتنه گفت: اعتقاد و التزام به قانون اساسی، اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه، اعتقاد به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از موارد اصولی در امر صلاحیت افراد برای کاندیداتوری در انتخابات است.

* فعالیت جریان خارج از قانون، مطرود است
رئیس ستاد انتخابات استان همدان با اشاره به اینکه قانون انتخابات همه موارد را به صورت شفاف و روشن بیان کرده است، ادامه داد: هر جریانی که خارج از این اصول معنا و مفهوم پیدا می‌کند نمی‌تواند صاحب صلاحیت باشد.
وی با اشاره به اینکه تعیین صلاحیت کاندیداها به حوزه شورای نگهبان برمی‌گردد، ابراز داشت: به طور قطع ما نیز در حوزه اجرایی تمام موارد را رصد می‌کنیم.

*جریان فتنه خود را فراتر از قانون می‌دید
فامیل‌کریمی با اشاره به اینکه جریان فتنه خود را فراتر از قانون می‌دید، افزود: از آن جا که قانون، متقن بوده و مسیر حرکت نظام را مشخص کرده، مردم نمی‌توانستند وجود جریانی مدعی فراتر از قانون را پذیرا باشند چرا که شاکله نظام را به هم می‌‌ریخت.

*استعفای 11 مدیر همدانی برای اعلام کاندیداتوری
وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر تعداد آمار مسئولانی که برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: در حال حاضر 11 نفر از مدیران در سطوح مختلف برای حضور در انتخابات استعفای خود را تقدیم کرده‌اند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان اظهار داشت: البته ممکن است برخی از این افراد در مراحل ثبت نام به این نتیجه برسند که از اعلام کاندیداتوری منصرف شود.
وی با اشاره به آمادگی کامل استان در برگزاری انتخابات رایانه‌ای افزود: چنان چه نظر شورای نگهبان در برگزاری انتخابات به صورت رایانه‌ای باشد آمادگی لازم را برای تجهیز تمام حوزه‌های انتخابیه استان به این مهم، وجود دارد.

* غفلت لحظه‌ای، بزرگ‌ترین آسیب در امر انتخابات
فامیل‌کریمی در بخش دیگری از سخنان خود، غفلت لحظه‌ای را بزرگ‌ترین آسیب در امر انتخابات خواند و اضافه کرد: از آن جا که کار برگزاری انتخابات، پرحجم، وسیع و دارای حساسیت بالایی است، ضمن اینکه نظارت عام را می‌پذیریم به هیچکس اجازه دخالت در امور اجرایی انتخابات را نخواهیم داد.
با بیان این که بصیرت و هوشیاری مردم، ضامن برگزاری سالم انتخابات است، گفت: اصحاب رسانه باید با انعکاس فضای واقعی و امیدآفرینی، بستر لازم برای حضور حداکثری در انتخابات را فراهم آورند چرا که دشمن برنامه‌ریزی برای ایجاد فضای یأس و نا‌امیدی برای کمرنگ کردن حضور مردم در صحنه را در دستور کار خود دارد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: با توجه به روشن بودن قانون، موضوع محرمانه‌ای در امر برگزاری انتخابات وجود ندارد بنابراین مسائل و موضوعات بدون محدودیت در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.
وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در راستای برگزاری سالم انتخابات، امسال آموزش عوامل اجرایی انتخابات در  دستور کار است.
انتهای پیام/ل10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول