اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری خبر داد:

آموزش تفکیک زباله به 36 هزار خانوار رشتی

خبرگزاری فارس: مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت از آموزش تفکیک از مبدا زباله این سازمان به 36 هزار خانوار رشتی خبر داد.

آموزش تفکیک زباله به 36 هزار خانوار رشتی
سیامک دوستدار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اقدام سازمان مدیریت پسماند در آموزش تفکیک زباله از مبدا اظهار داشت: تا سال 88 حدود 31 هزار خانوار را زیرپوشش مستقیم سازمان مدیریت پسماند قرار داشتند و به دلیل آماده نبودن امکانات در سال 89 عملا نتوانستیم گسترش محدوده‌ها را انجام دهیم ولی با ورود پیمانکاران جدید در بهار سال 90 بخش جدیدی را با ظرفیت آموزش پنج هزار را انجام دادیم.
وی ادامه داد: این محدوده جدید، منطقه منظریه رشت است که با این محدوده تعداد خانوارهای زیرپوشش سازمان مدیریت پسماند به 36 هزار خانوار رسیده است.
دوستدار تعداد مغازه‌داران زیرپوشش این طرح را هفت هزار نفر ذکر کرد و گفت: در طرح تفکیک از مبدأ زباله ضایعات خشک شامل کاغذ، شیشه، پلاستیک و فلزات هفته‌ای یک بار در کیسه‌هایی به رنگ روشن از مغازه‌داران و خانواده‌ها تحویل گرفته می‌شود.
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت بیان داشت: در این طرح از طرف سازمان کیسه‌های آبی رنگ به مردم تحویل داده می‌شود که کاملا رایگان است و بابت آن هیچ وجهی دریافت نمی‌شود.
به گفته وی، طبق قانون مدیریت پسماند در شهرهای بزرگ باید تا پایان سال 90 زباله‌ها به صورت تر و خشک جمع‌آوری شوند.
دوستدار، مراکز اداری و مدارس را از مکان‌هایی دانست که در طول روز پسماند قابل بازیافت فراوانی تولید می‌کنند.
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت ادامه داد: سازمان بازیافت پس از آغاز کار خود با ایستگاه‌های تفکیک با تهیه تجهیزات لازم مانند سطل کارتن پلاست، سطل Push در اندازه 60 لیتری و 120 لیتری و گونی‌های بزرگ و اهدای آن به اداره‌های دولتی و خصوصی و مدارس نسبت به جمع‌آوری کاغذ از آنها اقدام کرد.
وی با اشاره به نقش و مشارکت بخش خصوصی در این زمینه خاطرنشان کرد: سازمان پسماند وظیفه توزیع گونی‌های بزرگ را به بخش‌ خصوصی واگذار کرد و هم‌اکنون نیز توسط پیمانکار بخش خصوصی در حال اجراست و مراکز زیرپوشش نیز به دو دسته تقسیم می‌شود.
دوستدار افزود: دسته نخست مراکزی هستند که نیاز به مراجعه مداوم دارند و دسته دوم نیز مراکزی که پس از پرشدن گونی تحویلی تماس می‌گیرند و لیست برای جمع‌آوری در اختیار پیمانکار قرار می‌گیرد.
به گفته این مسئول، در طرح مذکور خانوارهایی که ضایعات خشک خود را جمع‌آوری می‌کنند و مقدار آن زیاد است با سازمان تماس می‌گیرند و پیمانکار در بین جمع‌آوری ضایعات مراکز زیرپوشش ضایعات آنها را نیز تحویل می‌گیرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول