اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی:

تبریزی‌ها روزانه 1800 تن زباله تولید می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی، از تولید روزانه یک هزار و 800 تن زباله توسط تبریزی‌ها خبر داد.

تبریزی‌ها روزانه 1800 تن زباله تولید می‌کنند
مرتضی موحدنیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با اشاره به اینکه از وظایف این مدیریت بحث مدیریت پسماندهای شهری است، اظهار داشت: روزانه در کشور 45هزار تن زباله تولید می‌شود که سهم استان  در این بین یک‌هزار و 800 تن است.
وی اظهار کرد: برای ساماندهی این مقدار از زباله برنامه‌ریزی‌های لازم برای بازیافت در قالب هفت منطقه انجام گرفته و مطالعات جامع پسماندها در حال انجام است که شامل روستاهای نزدیک به شهرها نیز می‌شود.
موحدنیا افزود: این مناطق شامل شهرهای شبستر، مرند، مراغه، بناب، سراب، اهر و میانه است که البته به آنها تبریز را نیز باید افزود.
مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: با پایان کار مطالعاتی برخی از این مناطق سازمان پسماند برای ایجاد کارخانه کمپوست یا دفن بهداشتی زباله‌ها ایجاد شده اما بیشترین تلاش‌ها برای تفکیک زباله از مبداء است که در تبریز باید در سال 90 و در سایر شهرها تا پایان سال 92 اجرایی شود.
موحدنیا همچنین اظهار کرد: از دیگر وظایف این مدیریت در استانداری، ساماندهی ایستگاه‌های آتش‌نشانی است که در این زمینه با رساندن این ایستگاه‌ها از 43 مورد در سال 86 به 65 ایستگاه در سال 90 به میزان استاندارد نزدیک شده‌ایم.
وی افزود: در حال حاضر در برخی از شهرها تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی بالاتر از میانگین استاندارد بوده که یک ایستگاه برای 50 هزار نفر است.
موحدنیا، افزایش ضریب ایمنی ساختمان‌ها همچنین آموزش شهروندان برای کاهش سوانح در منازل را از اقدامات دیگر مدیریت امور شهری و شوراهای استانداری عنوان کرد که با جدیت در حال پیگیری است.
وی، آموزش کارکنان آتش‌نشانی و افزایش امکانات امدادرسانی را از برنامه‌های روزانه شهرداری‌ها در کاهش سوانح ناشی از وقوع در منازل عنوان کرد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول