اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل فرودگاه‌های کشور خبر داد:

افزایش 26 درصدی پروازهای خارجی در کشور

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور گفت: در پنج ماهه امسال میزان پروازهای خارجی در فرودگاه‌های کشور بیش از 26 درصد افزایش یافته است.

افزایش 26 درصدی پروازهای خارجی در کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محسن اسماعیلی در مراسم معارفه مدیر کل فرودگاه‌های استان اردبیل اظهار داشت: در کنار این افزایش در سال جاری شاهد رشد 11 درصدی پروازهای داخلی بودیم که انتظار داریم این میزان رشد تا پایان امسال به صورت کیفی ادامه پیدا کند.
وی ضرورت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل هوایی را یادآور شد و گفت: این شرکت از آمادگی کامل برای استقبال از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در مسیر سرمایه‌گذاری این حوزه برخوردار است.
این مسئول خاطرنشان کرد: برای سرمایه‌گذاری در صنعت هوایی کشور بیش از 2 هزار و 300 میلیارد تومان با شرکت‌های داخلی و خارجی در حال رایزنی و مذاکره هستیم که انتظار داریم با به ثمر نشستن آنها یک رشد قابل قبول را در تحول صنعت حمل و نقل هوایی شاهد باشیم.
اسماعیلی ادامه داد: سال گذشته 42 میلیون مسافر از طریق سیستم هوایی پذیرش و جابجا شد و ما یک رشد 30 درصدی را در پروازهای فرودگاه‌های کشور در 54 نقطه ایران در یک سال گذشته شاهد بودیم.
وی ابراز امیدواری کرد؛ با برنامه‌ریزی‌های مناسب در حوزه بخش درآمدی شرکت فرودگاه‌های کشور چند فرودگاه درجه یک کشور نیز اقتصادی شده به طوری که از طریق درآمدهای خود هزینه‌هایشان را پوشش دهند.
مدیر عامل شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور به هزینه بالای فرودگاه‌های کشور اشاره و تصریح کرد: هزینه در فرودگاه‌ها بسیار بالاست و هرچه درآمد بیشتر باشد و افزایش پرواز و کاهش هزینه‌ها را داشته باشیم فرودگاه‌ها نیز اقتصادی‌تر میشود.
اسماعیلی اضافه کرد: در مجموع با برنامه‌ریزی‌های از پیش تعیین شده بیش از 700 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت هوایی کشور در سال‌های اخیر به بهره‌برداری رسیده و همین روند را امسال پیگیری می‌کنیم.
وی وضعیت فرودگاه اردبیل را نیز در مقایسه با فرودگاه‌های هم‌تراز مطلوب و روبه رشد توصیف کرد و اظهار داشت: در سال‌های اخیر شاهد افزایش پروازهای داخلی و توسعه پروازهای خارجی بودیم که نصب سیستم ناوبری هوایی در فرودگاه اردبیل از مهمترین فعالیت انجام شده در این راستا می‌باشد.
مدیر عامل شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور با اشاره به موقعیت سیاسی و مرزی بودن استان اردبیل تامین اعتبار از سوی وزارت راه و شهرسازی را اولین گام برای گسترش فرودگاه اردبیل اعلام کرد.
اسماعیلی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد؛ با هماهنگی و همکاری استاندار اردبیل هر چه سریعتر باند دوم فرودگاه اردبیل تکمیل و راه‌اندازی شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول