اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار چهارمحال و بختیاری:

خانواده‌ نقش برجسته در ترویج فرهنگ کتاب‎خوانی دارد

خبرگزاری فارس: استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: خانواده عامل بسیار موثری در ایجاد عادت به مطالعه و ترویج فرهنگ کتاب‎خوانی است.

خانواده‌ نقش برجسته در ترویج فرهنگ کتاب‎خوانی دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی‌اصغر عنابستانی در دیدار با مسئولان کتابخانه عمومی این استان اظهار داشت: کتاب و کتاب‎خوانی و میزان گرایش به مطالعه، امروزه یکی از شاخص‌های توسعه به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه تاکیدات رهبر معظم انقلاب در امر ترویج فرهنگ کتابخوانی رسالت متولیان امر در این خصوص را بیش از پیش سنگین می‎کند، گفت: مشکلات بسیاری در راستای دسترسی افراد در نقاط دور دست به کتاب وجود دارد.
عنابستانی با تأکید بر اینکه باید یکی از برنامه‌های مدیران فرهنگی، توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‎خوانی در جامعه باشد، گفت: هم اکنون مطالعه و کتابخوانی وضعیت مطلوبی در جامعه نداشته و آن‌طور که باید اقدامات فرهنگی لازم برای ترویج و اشاعه فرهنگ مطالعه صورت نگرفته است.
استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برای رفع موانع و ایجاد زمینه و بستر لازم در راستای ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه، نهادهای مختلف در چند بخش از جمله خانواده و مدارس باید با رفع مشکلات موجود، همسو و متحد به سمت هدف مشخصی حرکت کنند.
وی با اشاره به نقش خانواده در ترویج فرهنگ کتابخوانی، گفت: خانواده عامل بسیار موثری در ایجاد عادت به مطالعه و ترویج فرهنگ کتاب‎خوانی است.
عنابستانی تصریح کرد: محیط و شرایط خانواده، روش تربیتی و آموزشی والدین، طرز تفکر و نگرش والدین در رابطه با مطالعه و کتاب‌خوانی و وجود کتب و نشریات قابل دسترس نقش بسزایی در تقویت عادات مطالعه و کتاب‌خوانی دارد.
وی با اشاره به نقش مسئولان در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، گفت: توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، یک عزم همگانی را می‌طلبد.
نماینده عالی دولت در چهارمحال و بختیاری افزود: امروزه کتاب‌خوانی به‌عنوان یکی از منابع مهم دستیابی به اطلاعات فقط فردی نیست که به سبب علاقه و سلیقه شخصی یا اشخاص بتواند استمرار یابد.
وی اضافه کرد: ضرورت‌های اجتماعی، موقعیت تاریخی و فرهنگی جامعه، نیازهای نظام اجتماعی، علایق و انگیزه‌های فردی، ضرورت مطالعه را افزایش داده و عوامل تعیین کننده‌ای در کتابخوانی به شمار می‌روند.
عنابستانی در ادامه با تأکید بر ضرورت پرداخت حق نیم درصدی شهرداری‌ها به حساب انجمن کتابخانه‌ها، گفت: پس از بررسی لازم و مشخص شدن عدم توانایی بعضی از شهرداری‌ها در پرداخت نیم درصد بر اساس ماده 117 از حساب فی مابین کسر و به حساب انجمن کتابخانه‌ها پرداخت خواهد شد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول