اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صنایع و معادن استان اردبیل خبر داد:

اعطای 141 گواهینامه کشف معدن در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل صنایع و معادن استان اردبیل از اعطای 141 گواهینامه کشف استخراج معدن در استان اردبیل و در سال جاری خبر داد.

اعطای 141 گواهینامه کشف معدن در اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد ملاطفی در جلسه بررسی مسایل و مشکلات معدنکاران در اردبیل اظهار داشت: در طی خدمات دولت نهم و دهم 125 پروانه بهره برداری معدن در استان اردبیل صادر شده است.
ملاطفی افزود: تا شهریور ماه سال 84 تعداد 47 پروانه بهره‌برداری معدنی به معدنکاران اعطا شده بود ولی از شهریور ماه 84 تاکنون 125 پروانه معدنی با اشتغالزایی برای یک هزار و 110 نفر صادر شده است.
وی افزود: میزان استخراج این معادن سالانه 2 میلیون و 520 هزار و 10 تن و میزان ذخایر آنها نیز 197 میلیارد و 791 میلیون و 283 هزار تن تخمین زده می‌شود.
این مسئول با بیان اعطای تعداد 141 گواهینامه کشف خاطرنشان کرد: قبل از شهریور ماه 84 این تعداد 33 گواهینامه بود.
ملاطفی با مقایسه سرمایه‌گذاریهای انجام شده در طی دولت نهم و دهم با قبل از سال 84 ابراز داشت: تا سال 84 ، 102 طرح با سرمایه‌گذاری110 میلیارد تومان صادر شده بود که این میزان در سال 89 به 141 طرح با سرمایه‌گذاری 171 میلیارد تومان رسیده است.
وی بیان کرد: افزایش روند صعودی دریافت حقوق دولتی از معادن، برگزاری سه دوره مزایده معدنی، برگزاری چهار دوره ستاد تسهیل امور و پشتیبانی واحدهای تولیدی، به روز رسانی آمار و اطلاعات به خصوص در حوزه پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی و معدنی، مکانیزه شدن ثبت محدوده‌های معدنی، پرداخت 215 میلیارد تومان تسهیلات برای 514 واحد از محل اعتبارات بنگاه‌های زود بازده، معرفی 253 طرح به مبلغ 220 میلیارد تومان برای سرمایه در گردش طرح‌های آمایش، صدور مجوز‌های صنعتی به صورت مکانیزه و اینترنتی، انجام مطالعات اکتشافی و کاربردی در حوزه معادن در زمینه عناصر فلزی (طلا، مس، روی)، تهیه نقشه‌های زمین‌شناسی کاربردی، اعطای معافیت گمرکی به بیش از 100 واحد و طرح صنعتی از جمله اقدامات و خدمات دولت در طی 6 سال اخیر بوده است.
این مسئول با اشاره به آمار پروانه‌های فعال بخش صنعت استان تا قبل از سال 84 اظهار کرد: تا پایان شهریور ماه سال 84، 337 پروانه بهره‌برداری صنعتی با سرمایه 2 هزار و 891 میلیارد ریال و اشتغالزایی 8هزار و 933 نفر اعطا شده بود و از شهریور ماه تا کنون 677 مورد پروانه بهره‌برداری صنعتی با سرمایه 7 هزار و 743 میلیارد ریال و با اشتغالزایی 14 هزار و هشت مورد اعطا شده است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول