اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران خواستار شد:

توقف پروژه‌های معدنی در دومین چشمه شور جهان

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران گفت: تمام پروژه‌های معدنی در منطقه چشمه سورت باید متوقف شود.

توقف پروژه‌های معدنی در دومین چشمه شور جهان
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید علیاکبر طاهایی ظهر امروز در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با تاکید بر عدم مانع‌تراشی برای ایجاد سرمایه‌گذاریهای موجه در مازندران اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی استان باید با حفظ دغدغه‌های خود زمینه ایجاد سرمایه‌گذاری مناسب در استان را فراهم کنند.
وی درباره بحث دوم جلسه کارگروه که بررسی سرمایه‌گذاری در چشمه آب معنی سورت بود، بیان داشت: با توجه به توضیحات داده شده در مورد چشمه آب معدی سورت از سرمایه‌گذاری که دارای اهلیت باشد باید استقبال کرد.
استاندار مازندران خواستار توقف پروژه‌های معدنی در منطقه چشمه آب معدنی سورت شد و تاکید کرد: هر اقدامی که در چشمه آب معدنی سورت میخواهد انجام شود باید با نظر منابع طبیعی و میراث فرهنگی و گردشگری انجام شود.
این مسئول گفت: در برنامه‌ریزیهایم سعی میکنم که از نزدیک از چشمه آب معدنی سورت بازدید کنم.
طاهایی با اشاره به اقدامات انجام شده برای هتل دریایی فانوس سیسنگان تصریح کرد: خدمات رفاهی که برای ایجاد هتل در نظر گرفته شد باید مفرح باشد.
استاندار مازندران ادامه داد: در ایجاد هتل باید نوسانات آب دریای مازندران نیز لحاظ شود و با اقدامات انجام شده برای پرورش ماهی در قفس تا ارتفاع 12 متری داخل آب نیز آسیبی به سازه‌ها وارد نمیشود.
نماینده عالی دولت در مازندران با اعلام اینکه برای پروژه‌های میلیاردی 20 درصد منابع باید توسط سرمایه‌گذار تامین شود، ابراز داشت: باید به لحاظ قانونی اهلیت سرمایه‌گذار برای مدیران بالادستی نیز تایید شود.
 
* احتمال بازدید رئیس جمهور از آزاد راه تهران شمال
وی با اشاره به ایجاد آزادراه تهران شمال و ایجاد مترو برقی که احتمال دارد در آینده نزدیک مورد بازدید رئیس جمهور واقع شود، عنوان کرد: اجرای پروژه‌های گردشگری جزء نیازهای استان میشود، ولی باید دقت کرد که پروژه هتل فانوس دریا به سرنوشت هتل سماموس دچار نشود.
طاهایی ادامه داد: مجریان طرح باید همه جوانب اجرای این طرح را دقیقاً مورد بررسی قرار دهند و برای فاضلاب‌های آن نیز بررسی دقیقی انجام شود.
استاندار مازندران با اشاره به مشکلات بین سازمان جنگلداری چالوس و مجریان طرح خاطرنشان کرد: مجری طرح برای اجرای پروژه نیاز به دو هکتار زمین برای اجاره نیاز دارد که لازم است مسئولان این نهاد با مجریان طرح همکاری کنند.
 
* اولتیماتوم طاهایی به انحلال سازمان جنگل‌ها در مازندران
وی تاکید کرد: با دستگاه‌هایی که برای ایجاد سرمایه‌گذاری در استان مانع‌تراشی میکنند به شدت برخورد میشود و سازمان جنگل‌ها در صورتیکه به مانع تراشی خود در ایجاد سرمایه‌گذاری موانع ایجاد کند این سازمان را در استان منحل میکنم.
طاهایی تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید روش مدیریتی دلسوزانه‌تری را در استان اتخاذ کنند.
استاندار مازندران اذعان داشت: در مواقعی که صلاحیت استان در نظر است مدیر باید از تبحر مدیریتی خود استفاده کند و نظام کارشناس سالاری در استان باید برداشته شود.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول