اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان جنوبی صورت گرفت؛

اختصاص اعتبار 19 میلیارد تومانی به بخش‌های روستایی

خبرگزاری فارس: معاون برنامه ریزی و بودجه استاندار خراسان جنوبی از اختصاص 19 میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار به سه بخش آب روستایی، راه روستایی و بهسازی روستایی خبر داد.

اختصاص اعتبار 19 میلیارد تومانی به بخش‌های روستایی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مجید امینی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی خراسان جنوبی اظهار داشت: اعتباراتی که در سال جاری در قالب ماده 180 قانون برنامه پنجم توسعه علاوه بر اعتبارات تملک و دارایی به استان تعلق می‌گیرد منوط به این است که دستگاه‌های اجرایی باید شاخص‌های مربوط به هر بخش را به دستگاه مرکزی مربوطه در استان ارسال کنند.
وی گفت: با توجه به سابقه تأسیس استان برای برگشت اعتبارات عمرانی هیچ توجیهی قابل قبول نیست.
معاون برنامه‌ریزی و بودجه استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در برنامه پنجم توسعه اعتبارات بر مبنای شاخص‌ها توزیع می‌شود، تصریح کرد: در سال جاری میانگین حجم اعتبارات فصل اداره امور عمومی استان 77 درصد، فصل امور غذایی 137 درصد، انرژی 6 درصد، بهداشت و سلامت 78 درصد، مسکن و عمران روستایی 18 درصد، تربیت بدنی 25 درصد و رفاه و تأمین اجتماعی 27 درصد رشد داشته است.
امینی ادامه داد: حجم اعتبارات فصل آموزش 11 درصد، بازرگانی و تعاون 75 درصد، حمل و نقل 15 درصد، فرهنگ و هنر 5 درصد، کشاورزی 8 درصد، منابع آب 30 درصد و صنعت و معدن 35 درصد رشد منفی داشته که این مهم نشان از کم توجهی به این فصول است.
وی با بیان اینکه وضعیت توزیع اعتبارات در استان بسیار نامتعادل است، گفت: دستگاه‌ها باید متوجه باشند که به میزان رشد اعتبارات خود رشد سهم نیز داشته باشند.
معاون برنامه‌ریزی و بودجه استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: تعادل در بودجه و سهم هر فصل می‌تواند به توزیع عادلانه‌تر اعتبارات کمک کند.
امینی با بیان اینکه اعتبارات استانی برگشت نداشته است، ادامه داد: قریب به 370 میلیون تومان از اعتبارات ملی تاکنون برگشت داده شده است.
وی یادآور شد: میزان راه آسفالته روستایی خراسان جنوبی نسبت به کل راه‌های روستایی کشور حدود 73 درصد بوده که این میزان بالای میانگین کشوری است و به آن اعتباری تعلق نگرفته است.
معاون برنامه‌ریزی و بودجه استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: حدود 19 میلیارد و 600 میلیون تومان به پروژه های آبرسانی در روستاها و راه‌های روستایی اختصاص یافته است.
امینی خاطرنشان کرد: مسئولان باید به روند مبادله موافقت‌نامه‌ها سرعت بخشند که در این راستا برخی از دستگاه‌های اجرایی موافقت‌نامه های خود را دفتر برنامه‌ریزی نفرستاده‌اند.
برگزاری نخستین همایش ملی توسعه اشتغال و کارآفرینی در صنایع دستی، اتمام 12 پروژه نیمه تمام از اهم مصوبات این جلسه است.
نخستین همایش ملی توسعه اشتغال و کارآفرینی در صنایع دستی 29 و 30 آبان‌ماه جاری در بیرجند برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول