اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سربیشه تأکید کرد:

ایجاد اشتغال اولویت نخست دستگاه‌های اجرایی باشد

خبرگزاری فارس: فرماندار سربیشه با اشاره به اینکه در سال جاری عذری برای کمبود بودجه در راستای ایجاد اشتغال وجود ندارد، گفت: باید دستگاه‌ها اولویت اول برنامه کاری خود را اشتغال قرار دهند.

ایجاد اشتغال اولویت نخست دستگاه‌های اجرایی باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید علیرضا حسینی چهارشنبه‌شب در نشست شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: امسال برای اشتغال خانگی 27 میلیارد تومان و برای طرح‌های خود اشتغالی  19 میلیارد تومان به استان ابلاغ شده که عذری برای کمبود بودجه باقی نمی‌گذارد.
وی ضمن تشکر از مسئولان ادارات در برگزاری برنامه‌های هفته دولت تصریح کرد: 25 میلیارد تومان اعتبار در قالب 248 پروژه در سال 89 تامین شد که در هفته دولت تعداد قابل توجهی از این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسید.
حسینی کلنگ‌زنی گاز‌رسانی به سربیشه و درمیان، افتتاح روکش آسفالت محور سربیشه با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان، افتتاح مجتمع‌های برق‌رسانی و پروژه‌های آبرسانی و پروژه پرورش کبک 200 هزار قطعه‌ای مختاران را از جمله مهم‌ترین پروژه‌های افتتاح شده در هفته دولت برشمرد.
فرماندار سربیشه به برنامه‌های قرآنی ماه مبارک رمضان در شهرها و روستاهای این شهرستان اشاره کرد و افزود: برنامه‌های امسال به صورت بسیار موفق با حضور مسئولان برگزار شد.
حسینی با اشاره به هفته تعاون گفت: از اهداف ایجاد تعاونی‌ها که ریشه در قرآن نیز دارد افزایش مشارکت مردم و توسعه عدالت است.
 وی خاطرنشان کرد: مسئولان باید از اینکه مجموعه مردمی فعال شده و به بخش دولتی کمک می‌کند خوشحال باشند و با این دید به تعاونی‌ها نگاه کنند و مشکلات آنها را بررسی و مرتفع کنند.
مدیرکل تعاون خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: در خرداد سال 84 مقام معظم رهبری سیاست‌های کلی اصل 44 را مطرح و بیان کردند و تا پایان برنامه پنجم توسعه سهم تعاون باید به 25 درصد در اقتصاد ملی برسد.
حسین خوشایند با بیان اینکه دولت به دنبال کاهش تصدی‌گری‌ها است، ادامه داد: تعاونی‌ها در این راستا می‌توانند به دولت کمک کنند.
وی با بیان اینکه در سال جهاد اقتصادی نخستین نیاز افزایش فضای کسب و کار و اشتغال است، بیان داشت: فعالیت در بخش تعاون دارای مزیت‌های مختلفی است که از جمله آن تخفیف مالیاتی، تخفیف سهم بیمه کار فرما، استفاده از ظرفیت‌های بانک توسعه تعاون، استفاده از مزایای صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون، استفاده از کمک‌های بلا عوض و در اولویت قرار گرفتن تعاونی‌ها نسبت به بخش خصوصی در واگذاری‌های منابع و اعتبارات است.
مدیرکل تعاون خراسان جنوبی با بیان اینکه تا پایان سال 84 تنها 33 تعاونی در شهرستان سربیشه فعال بود است، گفت: این تعداد هم‌اکنون به 126 تعاونی رسیده که رشد چهار برابری را نشان می‌دهد.
نماینده مردم سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه به آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به شهرستان سربیشه در هفته دولت اشاره کرد و افزود: در این راستا تاکنون 22 کیلومتر لوله از شرکت سازنده تحویل پیمانکار شده است.
محمد رضا صابری از مدیران شهرستانی و استانی خواست همکاری لازم را در راستای اجرای این پروژه انجام دهند.
وی با بیان اینکه در بحث اشتغال و فرهنگ اشتغال جامعه ما دچار مشکل است، بیان داشت: افراد در جامعه فقط به میز دولتی فکر می‌کنند باید این فرهنگ را تغییر دهیم و به سمت ایجاد مشاغل آزاد روی بیاوریم.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول