اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

سازمان بازرسی مفسر قانون نیست

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: سازمان بازرسی کل کشور به هیچ وجه مفسر قانون اساسی نیست.

سازمان بازرسی مفسر قانون نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‏الاسلام مصطفی پورمحمدی ‌شب گذشته در دیدار با مسئولان اجرایی استان سمنان که در تالار تئاترشهر سمنان برگزار شد، اظهار داشت: من و همکارانم در سازمان بازرسی کشور حق تفسیر قانون را نداریم زیرا تفسیر قانون در این حوزه سبب انحراف از مسیر اصلی می‌شود.
وی تصریح کرد: مسئولیت اصلاح و تغییر قوانین در شرایط خاص بر عهده مجموعه مجلس و دولت است و اگر این امر در سازمان بازرسی کشور رخ دهد، برای نظام خطرآفرین می‏شود.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: سازمان بازرسی با توجه به وظایف حساس و دقیق خود ملزم است تا مطابق با آنچه در کتاب قانون آمده است، در هر شرایطی رفتار کند.
پورمحمدی افزود: کتاب قانون برای گذاردن در طاقچه و کتابخانه نیست و باید روی میز مدیران اجرایی جای گیرد اما متأسفانه هم در اجرای قوانین و هم در اجرای برنامه‌ها ضعف و کاستی در رعایت التزام‌ها وجود دارد.
وی تصریح کرد: مدیریت موفق نیازمند برنامه‏ریزی دقیق و درست است و برنامه‏ریزی صحیح نیاز به دقت در اجرا دارد چرا که قوانین و برنامه‌های متعددی که با صرف هزینه، زمان و کار کارشناسی بالایی نوشته می‌شود، برای اجرا شدن آماده شده است.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: ما خواهان نظارت بر مدیران نیستیم بلکه می‌خواهیم به مدیران خود آموزش دهیم که چگونه خود ناظر خود باشند زیرا که عدم وجود نظارت دقیق سبب انحراف مدیران از برنامه‌های اصلی خود می‌شود.
پورمحمدی افزود: خودنظارتی و خودکنترلی یکی از مهم‌ترین اصول مدیریت موفق بوده و نظارت درون‏سازمانی همیشه مؤثرتر از نظارت برون‏سازمانی است.
وی تصریح کرد: وجود واحدهای کنترل کیفی مانند یک نظارت درون‏سازمانی می‌تواند از تولید کالای ناقص و در نتیجه ضرر زیادی جلوگیری کند.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: این در حالی است که اگر این نظارت درونی وجود نداشته باشد و یا ضعیف عمل کند، کالای خراب وارد بازار می‌شود و در این هنگام یک نظارت برون‏سازمانی مانند سازمان بازرسی کشور می‌تواند تنها ایراد بگیرد و توبیخ انجام دهد.
پورمحمدی افزود: در بیشتر موارد نظارت خارجی اگر خوب ظهور کند، می‌تواند ضررهای بعدی را متوقف سازد اما ضررهای گذشته را جبران نمی‌کند.
وی خطاب به مدیران تصریح کرد: در کنار بها دادن به مدیران خود، بازرسان امینی برای آنها قرار دهید و بازرس علاوه بر امین بودن باید هوشمندانه رفتار کند تا مشکلی در بین اعضای مدیریتی ایجاد نشود.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: فلسفه وجودی بازرسان این است که یک بازرس فارغ از مشکلاتی که هر روزه مدیران با آنها درگیر هستند، فضای اجرایی مملکت را رصد کنند و کاستی‌های موجود را گزارش دهد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول