اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس ارشد حفاظت و اطلاعات سازمان بازرسی کل کشور:

سازمان بازرسی تابلوی نظارتی نظام است

خبرگزاری فارس: کارشناس ارشد حفاظت و اطلاعات سازمان بازرسی کل کشور گفت: سازمان بازرسی کل کشور تابلوی نظارتی نظام است.

سازمان بازرسی تابلوی نظارتی نظام است
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بازرسی استان قزوین، حمید‌رضا رحمانی در همایش آموزشی- توجیهی طرح سنجش سلامت اداری (ویژه پرسشگران) بیان کرد: پرسشگران نمایندگان امین و مورد اعتماد سازمان بازرسی هستند که نتایج حاصله از افکار سنجی‌ها را عینی و بدون دخل و تصرف در اختیار کارشناسان زبده پژوهش قرار می‌دهند.
وی ادامه داد: اگر عمر انسان را به فصل‌های مختلفی تقسیم کنیم مهمترین و حساس‌ترین فصل، امنیت خواهد بود که از بدو تولد تا زمان مرگ و در همه ابعاد از جمله سلامت و آرامش جسمی و روحی، سلامت محیط کار، خانواده، اجتماع و غیره ارتباط تنگاتنگ با آن دارد.
کارشناس ارشد حفاظت و اطلاعات سازمان بازرسی کل کشور اضافه کرد: اگر امنیت وجود نداشته باشد از رفاه، توسعه، رشد و تعالی خبری نیست زیرا در محیط ناامن و هرج و مرج هیچ چیزی جای خودش نیست و کمال انسان تحقق و عینیت نمی‌یابد.
وی عنوان کرد: در امنیت است که می‌توان تحقیق، پژوهش و کار علمی کرد و بُروز و ظهور کارها و فعالیت‌های پژوهشی و بهترین وجه بهره‌برداری از داده‌ها زمانی است که محیطی امن و همراه با آرامش فراهم باشد.
رحمانی اعلام کرد: فعالیت در حوزه پژوهش نیز همچون سایر زمینه‌ها تهدیداتی به دنبال دارد که باید آنها را بشناسیم و از آنجایی که امروزه اطلاعات حرف اول و آخر را در تصمیم‌گیری‌ها می‌زند و برگ برنده در دست کسانی است که اطلاعات دارند به همین منظور عدم شناخت این آسیب‌ها و تهدیدات نه تنها ما را از مسیر منحرف می‌کند بلکه موجب تصمیم گیری‌های غلطی در کشور به ویژه در سازمان بازرسی می‌شود که خسارات و ضررهای مادی و معنوی بسیاری را به دنبال دارد.
وی رعایت اصول حفاظتی و اطلاعاتی را یک ضرورت بسیار مهم عنوان کرد و افزود: اطلاعات تنها مربوط به بخش‌های نظامی و امنیتی نیست، نحوه حفاظت و نگهداری از اطلاعات و پیشگیری از بُروز آسیب در هر مجموعه‌ای که برای رسیدن به اهداف و آرمان‌های سازمانی تلاش می‌کند، یک هنر است.
کارشناس ارشد حفاظت و اطلاعات سازمان بازرسی کل کشور اظهار کرد: زمانی نیروی انسانی قدرت بلامنازع کشورها و ملت‌ها محسوب می‌شد که این نظریه منسوخ شد و در حال حاضر هر کس که قدرت اقتصادی برتری دارد غالب است البته صاحبان قدرت‌های اقتصادی نیز حفظ این برتری را منوط به مراقبت و حفاظت اطلاعات می‌دانند چرا که هر کس اطلاعات را داشته باشد می‌تواند تغییر دهنده وضعیت موجود باشد.
وی در ادامه خطاب به پرسشگران اداره‌کل بازرسی استان قزوین گفت: پویایی، موفقیت و افتخار دستگاه نظارتی به واسطه بهره‌گیری از عناصر فرهیخته، نخبه و با سطح علمی بالاست و شما به عنوان چهره‌های دانشگاهی و تحصیل کرده که در طرح ملی سنجش سلامت اداری بخشی از اطلاعات را فراهم می‌کنید باید در نگهداری نتایج حاصله کوشا باشد زیرا با داشتن اطلاعات بیش از پیش در معرض آسیب قرار دارید.
رحمانی یادآور شد: پرسشگران نباید اطلاعات را در اختیار عناصر و افراد غیر مسئول قرار دهند، باید امانت را به اهلش بسپارند زیرا بیان و انتقال اخبار، حقایق و اطلاعات سازمانی خلاف مقررات و تخلف اداری است و هر فردی در نظام مقدس جمهوری اسلامی به سهم خود مسئول و پاسخگوست.
وی ضمن توصیه پرسشگران به رعایت هر چه بیشتر شئونات سازمانی، تواضع، گذشت و صبر تأکید کرد: سازمان بازرسی کل کشور تابلوی نظارتی نظام است و پرسشگران به عنوان نمایندگان سازمان در حین کار مراقب حفظ ارزش‌ها و اصول اعتقادی و مذهبی باشند و به این مسئله توجه کنند که کار علمی و پژوهشی فقط کار علمی است و باید فارغ از هرگونه حاشیه، سیاسی کاری و کار صنفی باشد.
کارشناس ارشد حفاظت و اطلاعات سازمان بازرسی کل کشور، عدم رعایت حفاظت گفتار، اسناد و مدارک را از جمله شایع‌ترین آسیب‌های تهدید کننده اطلاعات برشمرد و خواستار رعایت آن از سوی پرسشگران شد.
انتهای پیام/ل30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول