اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم خبر داد:

بازرسی بهداشتی تمام مدارس دیلم

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم گفت: با توجه به نزدیک شدن به بازگشایی مدارس، تمام مدارس شهرستان توسط بازرسان بهداشت محیط مورد بازدید قرار گرفتند.

بازرسی بهداشتی تمام مدارس دیلم
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالحسین ناصری یکشنبه شب در نشست ماهیانه سرپرستان مراکز بهداشتی درمانی دیلم اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در بحث درآمدهای غیرنقدی با آن مواجه هستیم عدم وصول به موقع پرداخت‌ها از سوی بیمه‌های طرف قرارداد است.
ناصری با اشاره به نزدیک شدن به زمان بازگشایی مدارس گفت: تمام مدارس شهرستان توسط بازرسان بهداشت محیط مورد بازدید قرار گرفته که نواقص و مشکلات بهداشتی مدارس برای پیگیری و مرتفع کردن آن طی نشستی با مدیریت آموزش و پرورش به اطلاع آنان میرسد.
وی به اجرای مستمر طرح آموزش بهداشت در مدارس شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: در سال تحصیلی  90-89 موضوعات بهداشتی از قبیل بهداشت محیط، بهداشت بلوغ، تالاسمی، هاری،تنظیم خانواده، شیرمادر، آموزش تغذیه در بیماری‌های قلبی عروقی، آنفلونزا و آموزش والدین در مدارس توسط کارشناسان، کاردانان شبکه و مراکز به دانش آموزان آموزش داده شده است.
رئیس شبکه بهداشت دیلم در ادامه این نشست از سرپرستان مراکز خواست تا روند تشکیل پرونده سلامت در مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت را ماهیانه به شبکه گزارش کنند.
وی اضافه کرد: سرپرستان باید ماهانه عملکرد بهورزان را در روستاهای قمر مورد پایش و ارزیابی قرار دهند.
این مقام مسئول بیان داشت: در راستای اجرای استراتژی سوم تالاسمی 442 نفر از زنان تحت پوشش این برنامه قرار گرفته‌اند که از این تعداد 315 نفر آزمایش mcvوmch ( آزمایش تشخیص تالاسمی ) داده‌اند.
ناصری گفت: 447 میلیون ریال مجموع درآمد نقدی و غیرنقدی مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان در سه ماهه اول امسال بوده است.
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به بالابودن میزان مصرف انرژی در ادارات و نهادهای دولتی نیازمند داشتن برنامه ریزی مناسب برای کاهش هزینه‌های ناشی از مصرف انرژی هستیم.
وی با بیان اینکه یکی از اهداف شبکه در سال جاری کاهش 10 درصدی مصرف انرژی در واحدهای ستادی و محیطی است، متذکر شد: یک بسته آموزشی تحت عنوان مدیریت کاهش مصرف انرژی در واحدهای اداری از سوی معاونت توسعه دانشگاه طراحی شده و در اختیار مراکز بهداشتی درمانی قرار گرفته است.
ناصری تصریح کرد: تا پایان شهریور ماه کنتور برق تمام منازل سازمانی تحت پوشش شبکه به منظور کاهش هزینه‌های جاری مصرف برق مجزا میشود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم نصب خازن ذخیره برق در کنار کنتور در تمام واحدهای مسکونی تحت پوشش را یکی از راهکارهای مناسب کاهش مصرف برق دانست.
وی از نمایندگان ستاد و مراکز بهداشتی درمانی حاضر در جلسه خواست تا راهکارهای مناسب کاهش هزینه‌های انرژی در شبکه و مراکز بهداشتی درمانی را بررسی کرده و درنشست بعدی ارائه دهند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول