اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی شهرداری کرج:

برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی مشکل داریم‌

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی شهرداری کرج اظهار داشت: متاسفانه برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی با وجود اقداماتی که انجام شده است، مشکلات بسیاری داریم.

برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی مشکل داریم‌
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حسین امیدیان عصر امروز از دومین دوره نمایشگاه کتاب استان البرز بازدید کرد.
وی با حضور در غرفه خبرگزاریهای مستقر در این نمایشگاه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: در دین مبین اسلام و فرهنگ تعالیبخش تشیع تاکید بسیاری بر علم‌آموزی شده است و پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) بر این موضوع مهم اصرار بسیاری ورزیده‌اند.
این مسئول با اشاره به حدیثی از حضرت محمد (ص) با مفهومی چون "برای علم‌آموزی باید سختیهای بسیاری را متحمل شد"، تصریح کرد: با وجود تاکیدات فراوان متاسفانه مردم ایران به ویژه نسل جوان با کتاب مانوس نیستند.
امیدیان افزود: علت این است که در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی مشکلاتی داریم که حل نشده است.
وی ادامه داد: این درحالی است که بزرگان دینی و علمای اسلامی به ویژه امام خمینی (ره) و همچنین رهبری عظیم‌الشان انقلاب ‌ارتباط‌ عمیقی با کتاب‌خوانی داشته و همواره جوانان را به انجام این مهم تشویق کرده و میکنند.

برای ترویج کتاب‌خوانی باید از پایه شروع کرد

وی یکی از دلایل عدم گسترش کتاب‌خوانی در کشور را نبود برنامه‌ریزی در سنین پایه دانست و گفت: باید با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و همچنین نظام آموزشی کشور، افراد را از سنین کودکی و نونهالی با کتاب و مزایای کتاب‌خوانی آشنا سازیم.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرج در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه این شهرداری چه اقداماتی برای گسترش کتاب‌خوانی در مرکز استان البرز انجام داده است؟ گفت: طی سال‌های اخیر یکی از اولویت‌های شهرداری کرج انجام طرح‌ها و پروژه‌های فرهنگی و با محوریت جذب بیشتر جوانان به کتاب بوده است.
امیدیان افزود: توزیع کتاب در مدارس و همچنین ارائه تسهیلات به فرهنگ‌سراها و کتابخانه‌های موجود از جمله برنامه‌هایی است که در این زمینه از سوی معاونت فرهنگی شهرداری کرج انجام شده است.
وی برگزاری نمایشگاه کتاب در کرج را یکی از مهمترین اقدامات فرهنگی در این حوزه توصیف کرد و گفت: خوشبختانه استقبال مناسبی از نمایشگاه فوق و از سوی اقشار مختلف صورت گرفته و این امر نشان میدهد اگر برای نسل جوان شرایط مناسب فراهم گردد، به سوی کتاب جذب خواهند شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول