اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار پاکدشت:

کتاب مهم‌ترین ابزار انتقال فرهنگ است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان پاکدشت با اشاره به نقش و جایگاه کتاب گفت: کتاب مهم‌ترین ابزار انتقال فرهنگ است.

کتاب مهم‌ترین ابزار انتقال فرهنگ است
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، صبح امروز قربانعلی مقبلی در سی‌امین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان پاکدشت تلاش در راستای کسب علم را امری مقدس دانست و گفت: آنچه که میتواند این تلاش علمی را ماندگار کند و به آیندگان منتقل کند کتاب است و جایگاه کتاب و کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان مهم‌ترین ابزار انتقال فرهنگ در سال جهاد اقتصادی باید به نقطه مطلوبی برسد.
فرماندار شهرستان پاکدشت با اشاره به شاخص‌های رشد فرهنگی هر کشور که برخورداری از تعداد کتابخوان، کتابخانه و سرانه مطالعه است، افزود: تلاش برای ایجاد بستر فرهنگی نه تنها اتلاف هزینه نبوده بلکه سرمایه‌گذاری برای آینده است و باید در این راستا از کمک‌های خیرین نیز بهره جست.
وی در ادامه تصریح کرد: امروز با تمام پیشرفت‌های موجود و تکنولوژی‌های روز هیچ‌کدام نتوانسته است جای کتاب را بگیرد و کتاب و مطالعه جایگاه خودش را دارد.
رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان پاکدشت عنوان کرد: در بررسی جوامع پیشرفته و توسعه یافته مهم‌ترین فاکتورها و معیارها میزان مطالعه مردم آن جامعه است. 
مقبلی با بیان اینکه فراهم کردن مطالعه کار مهم و مفید است، گفت: قطعا میزان مطالعه همه یکسان نیست و به تناسب کارشان میزان مطالعه فرق می‌کند و ما باید سعی کنیم به سمت و سویی برویم تا زمینه مطالعه‌ عمومی را فراهم کنیم و کتابخوانی عام و فراگیر شود. 
فرماندار شهرستان پاکدشت خاطرنشان کرد: باید انجمن کتابخانه‌ها کتاب‌هایی متناسب با سن افراد و واقع گرایانه را معرفی تا مهارت زندگی را در تمام سنین تقویت کنیم.
وی در ادامه باشاره به تعامل خوب و سازنده نهاد کتابخانه‌های عمومی با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: هر چقدر اعضای کتابخانه‌ها افزایش یابد شاهد رشد و اعتلای فرهنگ در شهرستان هستیم. 
مدیرکل کتابخانه‌‌های عمومی استان تهران نیز در ادامه این نشست با بیان مطالبی در ارتباط با اهمیت کتاب و کتابخوانی و ضرورت ارتقای فرهنگ مطالعه در جامعه، پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی را در ارتقای سطح فرهنگ عمومی از طریق مطالعه و پژوهش و ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه دانست.
مبتکر سرابی در ادامه به دیدار کتابداران با مقام معظم رهبری و رهنمودهای معظم‌له در ارتباط با وضعیت فرهنگی و سرانه مطالعه کشور و انتظارات ایشان از حوزه کتاب و کتابخوانی مطالبی را ایراد کرد.
در پایان واریز نیم درصد سهم شهرداری‌ها به انجمن، راه‌اندازی ایستگاه کتاب در بانک‌ها و ادارات تشکیل کمیته نهضت مطالعه مفید در شهرستان و... از جمله مصوبات این جلسه بود. 
این گزارش حاکی است، سی امین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان پاکدشت با حضور مبتکر سرابی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران، قربانعلی مقبلی فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان پاکدشت، احمد نجفی رئیس اداراه فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پاکدشت، محمد نادری مسئول امور کتابخانه‌های شهرستان پاکدشت، شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهر و دیگر اعضای انجمن در فرمانداری شهرستان پاکدشت برگزار شد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول