اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد:

تشکیل کتابخانه‌های تخصصی دفاع مقدس در خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی بر تشکیل کتابخانه‌های تخصصی دفاع مقدس در استان تاکید کرد.

تشکیل کتابخانه‌های تخصصی دفاع مقدس در خراسان رضوی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمود صلاحی در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان با اشاره به برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب دفاع مقدس در مشهد اظهار داشت: در این نمایشگاه هشت هزار عنوان کتاب با موضوع حماسه‌های هشت سال جنگ تحمیلی که تاکنون در کشور منتشر شده است، در معرض دید علاقمندان قرار میگیرد.
وی با بیان اینکه استان خراسان رضوی رتبه اول انتشار کتب دفاع مقدس را در کشور دارد اظهار داشت: با توجه به جایگاه استان در این جهت، بایستی نمایشگاه کتاب دفاع مقدس به بهترین شکل در مشهد برگزار شود.
صلاحی از اختصاص اعتبارت استانی برای ترویج انتشار کتاب با موضوع دفاع مقدس خبر داد و گفت: با اختصاص اعتبار از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کتاب‌های این نمایشگاه با تخفیف 40 درصدی ارائه میشود.
وی همچنین بر ایجاد کتابخانه‌های تخصصی دفاع مقدس در کتابخانه عمومی مشهد و کتابخانه آستان‌قدس رضوی تاکید کرد و گفت: سایر کتابخانه‌های استان در مشهد و شهرستان‌ها نیز بایستی مجهز به بخش کتب دفاع مقدس شوند که در آن همه کتاب‌های منتشر شده در استان و منتخب کتب منتشر شده در سطح کشور برای استفاده علاقمندان قرار گیرد.
استاندار خراسان رضوی بر ایجاد گفتمان دفاع مقدس در کشور و استان تاکید کرد و گفت: ایجاد این نمایشگاه گامی در راستای ایجاد این گفتمان است که بایستی با حضور ایثارگران دفاع مقدس و عموم شهروندان مورد توجه قرار بگیرد.
صلاحی ایجاد گفتمان دفاع مقدس در بین اقشار مختلف همچون خبرنگاران و معلمان را مثمرثمر خواند.
وی عزت و افتخار امروز ایران اسلامی را مرهون دفاع مقدس خواند و گفت: گفتمان دفاع مقدس بایستی در همه عرصه‌ها و رسانه‌های استان شکل بگیرد تا بتوانیم نشان دهیم که اگر امروز در جامعه امنیت وجود دارد ناشی از جان فشانی شهدایی است که از همه داشته‌های خود برای استقلال کشور گذشتند.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به تلاش‌هایی که در هشت سال دفاع مقدس توسط بخش‌های مختلف همچون صنایع، اصناف و دستگاه‌های اجرایی انجام شد، اظهار داشت: پاسداشت دفاع مقدس ادامه همان حرکت قبلی است و بایستی با همان شدت و قدرت ادامه یابد تا جنبه‌های این حماسه به نسل جوان منتقل شود.
وی بر مشارکت مردم در برنامه‌های هفته دفاع مقدس تاکید کرد و پیشنهاد داد تا شماره‌ای برای ارسال پیامک های مردمی در زمینه خاطرات و نظراتشان درباره هشت سال دفاع مقدس اعلام شود.
استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: دشمن در هشت سال دفاع مقدس برای نخستین بار از مردم ایران مقاومت و شجاعتی دید که در تجاوزهای دو قرن اخیر به خاک ایران شاهد آن نبوده است و همین موضوع باید به عنوان یک محور در کارهای دفاع مقدس برای مردم تبیین شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول