اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تاکید کرد:

لزوم ساماندهی حرکت‌های خود‌جوش مردمی در دهه کرامت

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بر لزوم ساماندهی حرکت‌های خود‌جوش مردمی در دهه کرامت تاکید کرد.

لزوم ساماندهی حرکت‌های خود‌جوش مردمی در دهه کرامت
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مرتضی طاهریان در نشست شورای هماهنگی جشن‌های رضوی اظهار داشت: سال‌های زیادی است که جشنواره امام رضا (ع) ابتدا در شهر مقدس مشهد و اکنون در خارج از کشور برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه این جشنواره مخاطبان خاص خود را دارد، افزود: استان زنجان هرساله میزبان برگزاری جشنواره مناظرات امام رضا (ع) است که گروه‌های خاص جامعه از جمله نخبگان و پژوهشگران مختلف در این جشنواره شرکت می‌کنند.
معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ادامه داد: برای استفاده از فضای مطلوب دهه کرامت دبیرخانه این جشنواره برای شرکت عموم مردم در جشن ولادت امام رضا(ع)، حضرت معصومه و حضرت شاهچراغ با عنوان دهه کرامت شورای هماهنگی جشن‌های رضوی را از سال جاری در همه کشور برای حضور گسترده مردم در جشن‌‌های رضوی راه‌اندازی کرده است.
وی تصریح کرد: درراستای ساماندهی حرکت‌های خود‌جوش مردم و تقویت این حرکت‌ها، این شورا که در سال‌های نخست با استفاده از ظرفیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به برگزاری جشن‌های رضوی می‌پرداخت از سال جاری از ظرفیت‌های مردمی برای برگزاری مطلوبتر جشن‌های رضوی استفاده می‌کند.
طاهریان بر لزوم ساماندهی حرکت‌های خود‌جوش مردمی در دهه کرامت تاکید کرد و افزود: کمتر دهه‌ای در کشور است که به عنوان دهه شادی و جشن و سرور معرفی شود از این رو دهه کرامت که مورد تایید مقام معظم رهبری نیز است فرصت مناسبی قلمداد می‌شود
وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های مختلف فرهنگی و هنری برای برنامه‌ریزی دهه کرامت، ساماندهی مجموعه‌های مردمی فعال در این زمینه و توجه به گروه‌های مرجع از اهداف تشکیل این شورا محسوب می‌شود.
معاون فرهنگی، هنری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارادت خاص مردم پایتخت شور و شعور حسینی به اهل بیت (ع) یاد آورشد: امیدواریم برگزاری جشن‌های دهه کرامت نیز همچون عزاداری مردم در کشور الگو شود.
وی برگزاری جشنواره زیر سایه خورشید با حضور خدام امام رضا (ع) را از برنامه‌های استان در این زمینه عنوان کرد و گفت: باید جشن‌های میلاد حضرت معصومه (س) و حضرت شاهچراغ احیا شود.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول