اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فرهنگ و ارشاد درمیان:

درمیان فاقد کانون تبلیغات و چاپخانه است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان درمیان گفت: در حال حاضر این شهرستان کانون تبلیغات و چاپخانه ندارد.

درمیان فاقد کانون تبلیغات و چاپخانه است
غدیر قیاسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: تعداد 22 کانون فرهنگی هنری مساجد در شهرستان درمیان فعال است.
وی با اشاره به برنامه‌های ارشاد برای شناسایی و استعدادهای هنرمندان گفت: در این زمینه از تمام توان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سطح شهرستان استفاده می‌شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان درمیان ادامه داد: همچنین در این راستا فراخوان‌های متعددی به بخشداری‌ها، شهرداری‌ها و ادارات سطح شهرستان فرستاده شده که این خود در شناسایی و استعدادیابی هنرمندان می‌تواند کمک موثری به این اداره بکند.
قیاسی افزود: همچنین در اثنای برگزاری کارگاه‌های فرهنگی هنری در مورد شناسایی هنرمندان نیز اقدام می‌شود.
وی با اشاره به وضعیت تولید موسیقی سنتی درمیان یادآور شد: برای تولید موسیقی سنتی طی سال گذشته این اداره در راستای شناسایی هنرمندان این رشته گام‌های بلندی برداشته است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان درمیان تصریح کرد: در این راستا افرادی در این زمینه شناسایی شده‌اند که در حال حاضر توسط یکی از همین پیشکسوتان به افراد علاقمند آموزش‌هایی داده می‌شود که این خود می‌تواند در انتقال هنر از نسلی به نسل دیگر و از سینه‌ای به سینه دیگر و در به جا گذاشتن و تقویت این هنر مثمرثمر باشد.
قیاسی در پاسخ به این سؤال که چه برنامه‌هایی ارشاد شهرستان درمیان برای مطبوعات و خبرنگاران دارد، گفت: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته متقاضی نشریه تاکنون نداشته‌ایم و از نشریات استانی این شهرستان تغذیه می‌شود.
وی یادآور شد: لذا این شهرستان با توجه به بافت ویژه جمعیتی و وجود اقلیت‌ها و قومیت‌های مختلف دینی و مذهبی نیاز به پوشش مطبوعاتی و خبری مناسب نیز دارد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان درمیان ادامه داد: با توجه به اینکه در حال حاضر فقط یک خبرنگار زحمت انجام این کار را می‌کشد زحمت او فوق‌العاده است اما با این حال کاستی‌هایی در امر خبرنگاری به چشم می‌خورد زیرا پوشش خبری در شهرستان با جمعیتی پراکنده در سطح بخش‌ها کار مشکلی است لذا این اداره در فراخوان‌های متعدد از افراد مستعد در حوزه خبر و خبرنویسی دعوت به همکاری می‌کند.
قیاسی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 12 نفر در این زمینه ثبت‌نام کرده‌اند که در این راستا یک کارگاه آموزشی خبرنگاری نیز قرار است برگزار شود.
وی با اشاره به تعداد بیمه‌شدگان از محل صندوق اعتباری نویسندگان، ادامه داد: با توجه به شاخص‌های تعریف شده از سوی صندوق اعتباری نویسندگان طی سال‌های گذشته و در حال حاضر افرادی که مستعد برخورداری از این نوع بیمه باشند شناسایی نشده‌اند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان درمیان با اشاره به بخش تئاتر این شهرستان نیز گفت: در این بخش گروه‌های تئاتر محلی اخیرا شناسایی شده و کارهای آنها از نزدیک رصد و چندین اجرای شهرستانی از سوی این گروه‌ها انجام شده است.
قیاسی یادآور شد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان درمیان به دنبال توانمندسازی و ثبت این گروه‌ها در آینده نیز است.
وی با اشاره به اهم برنامه‌های اداره ارشاد درمیان در سال جاری گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب، برگزاری محفل انس با قرآن و تفسیر، برگزاری شب شعر، برگزاری کارگاه‌های آموزش خبرنگاری و خبرنویسی، تئاتر و موسیقی و جشنواره‌های متفاوت دیگر از اهم برنامه‌های این اداره در سال جاری است.
اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان درمیان افزود: در پنج ماه نخست سال جاری نیز دو محفل انس با قرآن کریم، دو محفل شب شعر و ادب، مسابقات فرهنگی کتابخوانی و خاطره‌نویسی، انتشار ویژه‌نامه‌هایی در زمینه‌های مختلف، کمک به برگزاری جشن‌ها و اعیاد مذهبی سایر ادارات و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از سوی این اداره برگزار شده است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول