اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار صومعه‌سرا خبر داد:

احداث سایت موزه گسکر در صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: فرماندار صومعه‌سرا از احداث سایت موزه شهر تاریخی گسکر در منطقه جنگلی هفت‌دغنان این شهرستان خبر داد.

احداث سایت موزه گسکر در صومعه‌سرا
به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، کریم شعبانی عصر امروز در جریان برگزاری همایش علمی گسکرات در سالن فارابی این شهرستان، گیلان را سرزمین متمدن با مردمانی سخت‌کوش و فرهنگی عنوان کرد.
وی با اشاره به شهر تاریخی گسکر و اهمیت باستانی و فرهنگی آن در سطح کشور اظهار داشت: شهر گسکر از قرن سوم و چهارم هجری تا دوره صفویه رونق و شکوه تجاری و اقتصادی زیادی حتی در خارج از مرزهای کشور داشت.
فرماندار صومعه‌سرا این شهر تاریخی را دارای تمدنی غنی و از بزرگ‌ترین شهرهای مدفون شده دوره اسلامی دانست و افزود: وجود دو حمام، ضرب سکه‌های دوره اسلامی، کاشی کاری‌های منقوش، بازارچه محلی و اماکن مذهبی از آثار برجسته و مشهود بر وجود حیات اجتماعی در این شهر تاریخی تا دوره صفویه بوده است.
وی، مساحت این شهر مدفون شده و تاریخی را بالغ بر 120 هکتار عنوان و خاطرنشان کرد: 60 هکتار از این مساحت در سال 83 به ثبت ملی رسیده است.
شعبانی ایجاد سایت موزه در کنار شهر تاریخی گسکر را بزرگ‌ترین هدف اجرای این جشنواره سه روزه در صومعه‌سرا ذکر کرد و عنوان داشت: این یک اقدام مهم و ضروری برای نمایش و معرفی آثار یافت شده از این منطقه تاریخی و با قدمت است.
وی از احداث سایت موزه شهر تاریخی گسکر در منطقه جنگلی هفت‌دغنان در بخش ضیابر صومعه‌سرا خبر داد و گفت: اقدام‌ها و بررسی‌های اولیه برای احداث این سایت موزه انجام شده و  پس از بررسی کامل‌تر و اخذ اعتبار مراحل ساخت آغاز می‌شود.
این مسئول، نخستین گام برای رشد و بالندگی منطقه گسکرات را ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و تاریخی در شهر تاریخی مذکور ذکر کرد و ادامه داد: گسکر در زمستان گذشته با حضور مسئولان کشوری به عنوان محور گردشگری و تاریخی کشور انتخاب شد.
وی خاطرنشان کرد: مقدمات اجرایی برای مهیا کردن زیرساخت‌های گردشگری در منطقه گسکرات پس از این همایش و جشنواره ملی انجام می‌شود که احداث سایت موزه گسکرات نیز جزئی از این طرح به شمار می‌رود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول